Basware

Basware förstärker den svenska organisationen

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 15:00 CET

Basware, som utvecklar lösningar för automatisering av finansiella processer och för e-fakturering, växer och förstärker den svenska verksamheten med ett flertal strategiska rekryteringar.

Ola Wollin kommer att ta rollen som ny senior kundansvarig. Han kommer närmast från Ascendo System AB och har dessförinnan haft flera olika ledande befattningar inom nyförvärv, sälj, marknad, partnerskap och informationshantering.

– Det finns ett stort uppdämt behov av att implementera e-fakturering bland svenska företag och Basware kommer att spela en central roll i denna utveckling under kommande år. Därför känns det oerhört roligt att få vara med om detta, säger Ola Wollin.

Förstärkningar i supporten

Som supportchef för Baswares svenska marknad rekryteras nu också Anders Klees som senast kommer från Wincor Nixdorf där han arbetat som supportchef för Sverige och Danmark.

– I ett modernt företag som Basware ser vi support och kundkontakt som en stor tillgång. Med förstklassig support och full transparens i incidentprocessen förstärker vi ständigt våra relationer vilket skapar en trygg och kvalitativ tjänsteleverans åt våra kunder, säger Anders Klees

Utöver Ola och Anders rekryteras även fyra andra seniora resurser inom framförallt konsultavdelningen.

Basware är världsledande leverantör av systemlösningar för två mycket viktiga finansiella processer: (e-)fakturahantering och inköp-till-betalning(P2P). Basware tillhandahåller ett öppet, säkert och globalt ekosystem som kopplar samman mer än 1 900 000 köpare och leverantörer i över 100 länder. Lösningarna är byggda för att möta behovet hos både små och mellanstora företag samt globala organisationer. Med Basware kan organisationer dra nytta av mer effektiva processer för inköp, leverantörs- och kundreskontra, få lönande kostnadsbesparingar samt ges en bättre insikt i kassaflödet. Lösningarna är tillgängliga antingen via molntjänster, som licens eller genom outsourcing av olika affärsprocesser. Läs mer på basware.se