Basware

Basware och Expert Systems i samarbete för ökad spridning av e-fakturor

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 09:29 CEST

Basware och Expert Systems har slutit avtal för att underlätta spridning av e-fakturor i Sverige. Expert Systems kunder kan nu sända e-fakturor till Baswares kunder och vice versa.

Expert Systems kunder har tidigare kunnat sända e-fakturor till andra företag och får nu även möjlighet att skicka till alla kunder som är anslutna till Basware. Detta beror på att Expert System och Basware har samtrafik med varandra och agerar som operatörer mellan sändare och mottagare av e-fakturor. Expert Systems kunder kan därför sända e-fakturor till Baswares kunder, utan några ytterligare inställningar.

Samtrafiken fungerar i båda riktningarna mellan Expert Systems och Basware och underlättar anslutningen till e-fakturering då inga ytterligare inställningar behövs.

Samarbetet med Expert Systems är ett stort steg framåt för Basware, som strävar efter att vidareutveckla sitt e-faktureringsnätverk i Skandinavien och Europa.

För mer information kontakta:
Petri Karjalainen, Vd, Basware Einvoices Ltd
Mobil: +358 40 741 6041

Ewa Klevebro, Säljchef, Expert Systems
Telefon: +46 (0)70 699 29 30

Basware är världsledande inom systemlösningar för området från inköp till betalning med drygt 1 200 kunder och 650 000 användare i fler än 50 länder. Baswares lösningar automatiserar affärskritiska finansiella processer och levererar värde genom att ge kontroll och spårbarhet samt snabb avkastning på investerat kapital. Lösningarna distribueras och implementeras i Europa, USA och Asien genom ett omfattande nätverk av lokala kontor och affärspartners.

Under 2007 nådde nettoförsäljningen 73 miljoner Euro. Basware grundades 1985 och är idag börsnoterat på den Nordiska Börsen i Helsingfors. Basware har huvudkontor i Finland och sju dotterbolag i Europa samt ett i USA. Basware i Sverige har kontor i Stockholm och Falun, med totalt ca 45 anställda.

Expert Systems är ledande på e-handelslösningar för mindre företag och förser Sverige, Norge och Danmark med Fakturaportalen och Exder sedan 1992.