Basware

Basware vinner Fortifikationsverkets upphandling av inköp- och fakturahanteringslösning

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2016 14:12 CET

Fortifikationsverket har tecknat ett avtal med Basware avseende inköp, fakturahantering, ordermatchning, pappersfri e-faktura- och e-ordermottagning och KPI-rapportering.

Fortifikationsverket äger och förvaltar Sveriges försvarsfastigheter. De har regeringens uppdrag att se till att Försvarssektorn har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet.Fortifikationsverket har ca 620 anställda och finns över hela Sverige där Försvaret har verksamhet.

– Vi ser fram emot en integrerad plattform för hela e-handeln, vilket kommer snabba upp vårt arbetsflöde. Med en automatiserad och användarvänlig e-handelslösning ser vi att det förenklar för våra medarbetares inköp. Genom att införa inköp via kataloger får vi ett mer styrt och enhetligt inköp. Med Basware Analytics kommer vi ha mycket bättre möjligheter för uppföljning och rapportering, säger Jonas Arvidsson, Inköpschef på Fortifikationsverket.

Fortifikationsverket kommer att införa Baswares plattform för inköp-till-betalning, som kommer effektivisera flödet av deras 120 000 årliga fakturor och framförallt deras e-handel som involverar stor del av de anställda. Lösningen omfattar Baswares senaste katalog- och kategorihantering Marketplace som ger enkel styrning av e-handeln, samt Basware Analytics vilket ger en omedelbar inblick i finansiella processer med tillhörande KPI:er och spendanalyser kring inköp, order och fakturahantering.

– Vi är stolta över att få implementera hela e-handelslösningen hos Fortifikationsverket. Med Baswares lösningar kommer Fortifikationverket få en helhetslösning med papperslös hantering och en effektiv hantering av inköpen. Vi är väldigt glada att få vara en partner inom den offentliga sektorn, säger Herman von Greiff, Sverigechef på Basware.

För mer information, kontakta:
Ann Strömberg, Marknadschef Basware AB ann.stromberg@basware.com, 076-85 96 018

Om Basware
Basware är en världsledande leverantör av systemlösningar för två mycket viktiga finansiella processer: (e-)fakturahantering och inköp-till-betalning (P2P). Basware tillhandahåller ett öppet, säkert och globalt ekosystem som kopplar samman mer än en miljon köpare och leverantörer i över 100 länder. Lösningarna är byggda för att möta behovet hos både små och mellanstora företag samt globala organisationer. Med Basware kan organisationer dra nytta av mer effektiva processer för inköp, leverantörs- och kundreskontra, få lönande kostnadsbesparingar samt ges en bättre insikt i kassaflödet. Lösningarna är tillgängliga antingen via molntjänster, som licens eller genom outsourcing av olika affärsprocesser. Läs mer på basware.se.

www.linkedin.com/company/basware