Svenska Ishockeyförbundet

Bauhaus ny huvudsponsor till ishockeylandslaget Tre Kronor

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 17:25 CET

Svenska Ishockeyförbundet förstärker sponsoruppställningen inför kommande säsong 2010/2011.

Med start från och med Karjala Tournament som börjar den 11 november har Svenska Ishockeyförbundet ingått avtal med byggvaruhuskedjan Bauhaus.

Avtalet gör Bauhaus till en huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet.

– Att få in en stor aktör som Bauhaus i svensk landslagshockey är naturligtvis oerhört roligt säger Jörgen Lindgren, generalsekretare i Svenska Ishockeyförbundet.

– Med ett hockeyintresse som stiger runt om i landet och med ett nytt landslag under Pär Mårts ledning är det extra kul att en så offensiv spelare som Bauhaus vill delta i svensk hockeys vidare utveckling.

Det är något som understrykes av Fredrik Englund, marknadschef hos Bauhaus, när han förklarar sitt inträde som samarbetspartner till Svenska Ishockeyförbundet:

– Ja, ishockey har alltid legat oss varmt om hjärtat. Våra kunder gillar ishockey, vi har sedan tidigare samarbete med flera Elitserieklubbar och arbetar även med ett antal lokala klubbar på ungdomssidan. Att nu ta steget upp till landslaget och Tre Kronor känns därför naturligt. Satsningen blir naturligtvis en del av våra utökade marknadsinsatser i olika kanaler.

Svenska Ishockeyförbundets partner i sponsorsamarbeten är Infront AB.

För eventuella frågor ring:

Jörgen Lindgren, Svenska Ishockeyförbundets generalsekreterare, tel: 08 – 449 04 34,  mobiltel: 070 – 445 04 34.

Fredrik Englund, marknadschef Bauhaus, mobiltel: 070 – 644 88 42

Jan Dahlberg, Sverigechef Infront AB, mobiltel. 070 – 143 84 00.

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET

Marknads- och kommunikationsavdelningen