Universal Music Sweden

​BBC-vinnarna Years & Years släpper sitt debutalbum den 19 juni

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2015 14:08 CET

Sverigeaktuella Years & Years ger ut sitt efterlängtade debutalbum, “Communion” , den 19 juni. Avslöjandet kommer en vecka efter att bandet gick rakt in som etta på Englandslistan med hitsingeln King som utnämndes till The Hottest Record in the World av BBC Radio 1. Bandet passar även på att släppa ett nytt albumspår idag titulerat "Worship".

Efter att ha vunnit den prestigefyllda BBC Sound of 2015 och tilldelats en andra plats på Critic’s Choice Award har Years & Years trätt fram som Storbritanniens nästa stora pophopp. I veckan påbörjar bandet sin amerikanska headline turné med start i SXSW för att sedan fortsätta till Storbritannien med två utsålda Shepherds Bush Empire. I sommar kommer turen till Sverige då bandet uppträder på Way Out West.

Years & Years ‘Communion’:

1. Foundation

2. Real