BCD travel Sverige

BCD Travel prisas av Global Business Travel Association Foundation för sitt fina arbete med hållbarhet

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 11:25 CEST

GBTA Foundations Project ICARUS har tilldelat BCD Travel årets Sustainability Outstanding Achievement Award i kategorin Travel Intermediary. Det är andra gången på tre år som BCD Travel vinner erkännande från ICARUS för sitt hållbarhetsarbete.

“BCD Travels koncept för travel risk management imponerar med sin höga nivå på hanteringen av aktsamhetskrav för sina kunder”, meddelar GBTA Foundation i ett skriftligt uttalande om ICARUS-vinnarna år 2016. “Traveler engagement hjälper kundföretagen att uppfylla aktsamhetskraven för att skydda sina anställda, helt i linje med den sociala aspekten av hållbarhetsarbetet.”

GBTA Foundation – avdelningen för utbildning och forskning inom Global Business Travel Association – införde Project ICARUS 2013 för att uppmärksamma de inköpare, leverantörer och arrangörer i resebranschen som uppvisar utomordentligt ledarskap, innovation och engagemang för att leverera hållbarhetsprogram, -produkter och -tjänster i toppklass över hela Nordamerika. Initiativet är det mest erkända och respekterade CSR-programmet inom affärsrese- och mötesindustrin. Projektet är inriktat på nationella och internationella reseinköpare och deras leverantörer som vill införliva hållbarhet i sitt sätt att hantera, driva och leverera rese- och mötesprogram.

“Vi förstår och arbetar aktivt med den påverkan som affärsresandet har på vår värld”, säger Kathy Jackson, vice VD för global kundhantering inom BCD Travel och ledare för företagets sociala ansvar. “Vårt uppdrag är att bygga upp mänskliga värden som når bortom produkter och vinster med målet att bli bättre globala medborgare. Det är vad vårt engagemang i företagets sociala ansvar handlar om.”

“Den höga kvaliteten på bidragen till vår fjärde årliga prisutdelning i Nordamerika visar än en gång hur viktigt ansvarsfull resehantering är för företagen. Antalet företag som inkluderar hållbarhetsprinciper i sina affärsrese- och mötesprogram ökar kraftigt”, säger Bernard Harrop, hållbarhetschef för Project ICARUS. “Det blev en tuff uppgift för domarna att utse vinnarna, vilket visar hur mycket företagen bidrar till kampen för bättre hållbarhet i vår bransch.”

About BCD Travel

BCD Travel helps companies make the most of what they spend on travel. For travelers, this means keeping them safe and productive, and equipping them to make good choices on the road. For travel and procurement managers, it means advising them on how to grow the value of their travel program. In short, we help our clients travel smart and achieve more. We make this happen in 110 countries with more than 12,000 creative, committed and experienced people. And it’s how we maintain an industryleading client-retention rate of 97%, with 2015 sales of US$23.8 billion.
For more information, visit www.bcdtravel.com.

About BCD Group
BCD Group is a market leader in the travel industry. The privately owned company was founded in 1975 by John Fentener van Vlissingen and consists of BCD Travel (global corporate travel management), Travix (online travel: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen and Vayama), Park 'N Fly (off-airport parking) and joint ventures Parkmobile International (mobile parking applications) and AERTrade International (consolidating and fulfillment). BCD Group employs over 12,500 people and operates in 110 countries with total sales of US$ 25.6 billion, including US$ 10 billion in partner sales.
For more information, visit www.bcdgroup.com.