NASDAQ OMX

BE Group noteras på den Nordiska Börsen

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2006 09:08 CET

Idag noteras BE Group på Stockholmsbörsen. BE Group är det sjuttiosjunde bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

BE Group AB är ett handelsföretag inom stål och metaller. Bolaget erbjuder effektiv vidareförädling och distribution av stål, rostfritt stål och aluminium till industriföretag. BE Groups kunder finns företrädesvis inom bygg- och verkstadsindustrin.

”Det är mycket glädjande att välkomna BE Group till den Nordiska Börsen. Genom noteringen av BE Group får placerarna ett viktigt tillskott inom sektorn Industrivaror och -tjänster”, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

En filmad intervju med BE Groups VD Håkan Jeppsson finns tillgänglig via länk på www.omxgroup.com/nordicexchange. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

BE Group är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet BEGR. Bolaget ingår i sektorn Industrivaror och -tjänster och en handelspost motsvarar 200 aktier.

Ulrika Areskog, OMX Nordic Exchange +46 8 405 63 76

Om OMX | OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Genom den Nordiska Börsen erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Den Nordiska Börsen är ett begrepp som används i marknadsföringssyfte och är inte en juridisk person. Begreppet beskriver det gemensamma erbjudandet från Helsingforsbörsen, Köpenhamnsbörsen, Stockholmsbörsen, Tallinnbörsen, Rigabörsen och Vilniusbörsen. OMX integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för över 60 börsorganisationer i fler än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i den finansiella sektorn på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com.