2XU Sverige

Beachvolley i kompression

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 09:00 CEST

Enjoy Sport har tecknat ett 3 års avtal med Sveriges bäst rankade dampar i beachvolley - Team AnnaSofia. - Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Ted Ås, Enjoy Sport. Tjejerna är grymt duktiga och satsar stenhårt. Vi hoppas att våra produkter skall hjälpa paret att bli ännu bättre.

Team AnnaSofia, rankade nr 1 2012, satsar hårt på Sweden Beach Tour 2013. 2XU är stolta sponsorer till teamet och har tecknat ett 3 års avtal. Tjejerna har precis kommit hem från en turnering och läger i Turkiet och går nu in i en tuff träningsperiod för att förbereda sig för sommarens Sweden Beach Tour.

- Vi ser fram emot att tävla och träna i 2XU och vi är säkra på att kompressionsplaggen kan ge oss en ytterligare liten knuff framåt - både i träning/tävling men också för återhämtningen, säger Anna. Att produkterna dessutom både är supersnygga och sköna gör inte saken sämre, säger tjejerna.

I Sverige har 2XU inledningsvis haft stort fokus på kompressionsprodukterna, men i samarbetet med Team AnnaSofia så kan vi exponera ett betydligt bredare sortiment. 2XU har ett stort utbud av produkter och exempelvis sport BH:n "Hi Impact Support Bra" blev bäst i test i iFORM 2013.

Enjoy Sport Sverige AB är ett av Sveriges snabbast växande företag inom sportkonfektion. Med kläder som förbättrar blodcirkulationen samt påskyndar återhämtning har vi rätt plagg tillalla och envar. Gammal, ung, elitidrottare, soffpotatis eller resenär spelar ingen roll, vi har plaggen som passar dig.
Enjoy Sport Sverige AB är etablerat av professionella idrottare och entreprenörer. Vår passion är att kombinera idrottande med det bästa materialet. Valet var enkelt när vi fick möjligheten att jobba med 2XU i Sverige. Gör som vi gjorde - prova. "Du tror det inte förrän du provat!"