BeachTravels Sweden AB

Beachvolleyfesten på Tylösand slår rekord, igen

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2019 08:13 CEST

Vad sägs om en galen beachvolleyfest med 1200 utklädda spelare du sent kommer glömma på Sveriges hetaste strand? Konceptet Beachvolleyfesten är en given succé som i år går av stapeln den 27 juli på Tylösand. Rekordet på antal deltagare har slagits med över 60 procent sedan förgående år.

– Vi vill verkligen att alla ska förstå att Beachvolleyfesten är årets roligaste strandupplevelse och med tanke på det jätterekord vi nu ser, betyder det att vi har kommit en bra bit på vägen, säger Rasmus Jonsson VD BeachTravels.

Stor fokus på upplevelsen

Beachvolleyfestens koncept med utklädda 6-manna lag har utvecklats med inspiration tagen från “Manhattan 6-man". Det är en världskänd maskeradturnering på Manhattan Beach i Kalifornien som varit en enorm succé sedan 70talet. BeachTravels är kända för att leverera bästa kvalitet på allt de gör, så att Beachvolleyfesten nu slår förra årets rekord är egentligen ingenting som förvånar Rasmus, även om det såklart gläder honom.

– Vi fortsätter att jobba stenhårt på att verkligen skapa den sköna Kalifornienkänslan här på Tylösand och vi blir bättre och bättre för varje år. Det är grymt kul att kunna välkomna alla tidigare och nya besökare till något vi på BeachTravels skapat. Som vi dessutom är riktigt stolta över, menar Rasmus.

Alla är välkomna

Även om alla är välkomna att deltaga, nybörjare eller proffs, så består Beachvolleyfesten inte bara av sporten. Njut av livemusik, mingla med 8000 andra besökare i sanden, drick en öl i baren, ät en vegansk burgare i solen eller bara skratta med dina vänner medan ni ser på turneringen på en av de 50 banorna. BeachTravels vision med denna fest är att skapa en oförglömlig dag för deltagare och besökare, som du kan leva på länge. För besökare har Beachvolleyfesten gratis inträde.

– Vi såg en härlig trend efter Beachvolleyfesten 2018, där väldigt många deltagare anmälde sig till 2019 års fest för att säkra sin plats redan innan årsskiftet. Det är ett grymt bra betyg, avslutar Rasmus.

Beachvolleyfesten är en del av SummerSmash festival som arrangeras av BeachTravels 20 juli till 4 augusti.

För mer information om beachvolleyfesten och hur du anmäler dig, besök hemsidan: www.beachvolleyfesten.se

För mer information om SummerSmash Festival, besök hemsidan: http://www.summersmash.se/

Vid frågor kontakta: Rasmus Jonsson, +46 734 20 46 95 rasmus@beachtravels.se

För mer information om Beachtravels, följ oss på:

BeachTravels är Nordens marknadsledande beachvolleyarrangör. Vi erbjuder träningsresor till Italien, Portugal och Las Palmas. Vi arrangerar också Sveriges största beachvolleyevent; Summersmash Festival på Tylösand och Beachvolley SM.