Trade in Sports

Beachvolleylag till börsen

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2017 09:27 CET

Martin Appelgren och Simon Bohman är Sveriges högst rankade beachvolleylag. Deras mål är att spela OS i Tokyo 2020 och satsningen finansieras genom en börsnotering.

Martin Appelgren är 26 år och kommer från Arboga. Martin utgör tillsammans med 25-årige Simon Bohman från Umeå Sveriges högst rankade beachvolleylag. 2016 var deras första säsong tillsammans och de lyckades kvala in till 15 Världs- och Europatourtävlingar. Den snabba utvecklingen gör att laget utökar satsningen med målet att spela OS i Tokyo 2020. Satsningen finansieras med crowd investing genom att de säljer andelar via sportbörsen www.tradeinsports.se. Martin och Simon får pengar nu och om det går bra i framtiden betalas pengar tillbaka till andelsägarna. Martin och Simon blir därmed det första börsnoterade beachvolleylaget i världen.

Med start den 16:e januari kan privatpersoner och företag köpa andelar i lag Appelgren/Bohman via crowd investing-plattformen www.tradeinsports.se. De säljer totalt 2.900 andelar för 100 konor styck. I utbyte mot de 290.000 kronor i riskkapital som de tar in får investerarna totalt 20% av deras prispengar under perioden 2018-2022. Utdelning kommer betalas till investerarna på årsbasis från 2018 men dock bara de år laget spelar in mer än 50.000 kronor.

Världstourtävlingarna i beachvolley har cirka $ 75.000 i prispotten. De stora prispengarna finns i de cirka 10 tävlingarna som utgörs av Majors, Grand Slams och VM där prispotten är mellan $400.000 - $ 500.000.

Om laget i genomsnitt skulle vara rankad 25 i världen under perioden 2018-2022 förväntas investerarna få en avkastning på cirka 300%. Om de istället skulle vara rankad 10 i världen i genomsnitt under perioden 2018-2022 förväntas investerarna få en avkastning på cirka 800%. Om de inte lyckas slå sig in topp 75 i världen under perioden 2018-2022 kommer andelsägarna förlora 100% av det investerade kapitalet.

Kontaktpersoner:

Martin Appelgren, mailto:info@appelgrenbohman.se, +46 73 062 73 36

Simon Bohman, mailto:info@appelgrenbohman.se, +46 70 283 29 87
Simon och Martins investeringserbjudande: Länk

Claes Holmström, claes.holmstrom@tradeinsports.com, 070-247 87 44, VD Trade in Sports

Bilder:

Bild 1: https://www.tradeinsports.se/assets/images/newsImg/SwedensSimonBomanandMartinAppelgrenduringtimeout.jpg

Bild 2 - Åke Lager: https://www.tradeinsports.se/assets/images/newsImg/6Fotocred%20Åke%20Lager.jpg

Bild 3 - Magnus Egger: https://www.tradeinsports.se/assets/images/newsImg/3Fotocred_Magnus_Egger.jpg

Bild 4 - Magnus Egger: https://www.tradeinsports.se/assets/images/newsImg/1Fotocred_Magnus_Egger.jpg

Martin Appelgren, född 1990 i Arboga, och Simon Bohman, född 1991 i Umeå, representerar Göteborg Beachvolley Club och är Sveriges högst rankade beachvolleylag. Martin och Simon började spela tillsammans 2016 och etablerade sig internationellt genom att kvala in till cirka 15 Världs- och Europatourtävlingar samt genom en fjärdeplats på Nordeuropeiska mästerskapen. De lyckades även kvala in till huvudrundan i Europatouren i Liechtenstein där de slutade på en 13:e plats.

Trade in Sports Europe AB, är ett svenskt företag som har utvecklat sportbörsen www.tradeinsports.se. Trade in Sports gör det möjligt att stödja lovande idrottare genom kapitalinvesteringar. Trade in Sports jobbar bland annat med golfspelare, racingförare och tennisspelare.