Beans AB - det goda kaffet

Beans presenterar ny profil

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 15:56 CET

Beans, som hyr ut automater med gott kaffe på arbetsplatser, presenterar en ny grafisk profil och en omdesignad webbplats som på ett tydligare sätt kommunicerar företagets kärnvärden: god smak och hållbar utveckling.

Beans – ett av Sveriges mest snabbväxande företag i sin bransch – har sedan starten 2002 haft god smak som hörnsten i sin verksamhet. I takt med tillväxten av den egna verksamheten och mot bakgrund av samhällsutvecklingen, har ägare och personal alltmer insett hur viktigt det är att företagen tar ansvar för en hållbar utveckling. Detta har lett till den gradvisa framväxten av ett konkret, målstyrt miljöprogram som bland annat omfattar kompensation av företagets CO2-utsläpp, en satsning på att få ner de totala CO2-utsläppen och en ökad andel rättvise- och miljömärkta produkter i sortimentet.

Beans engagemang för en hållbar utveckling har utvecklats till en andra hörnsten i företaget, något som bland annat uppmärksammats med en andraplats i tävlingen om Swedbanks hållbarhetspris 2010.

Den nya företagsprofilen har en stramare typografi, nya moderna och tydligare profilfärger och en omdesignad logotype. Byrån HägerFredlund har hjälpt Beans med utformningen. Företaget har även fått hjälp med sin hemsida via byrån APW.

Beans VD Rune Bergo berättar om bakgrunden: ”Det har blivit allt viktigare för oss att få en tydlig, identifierbar profil i vår konkurrensutsatta verksamhet. För oss på Beans är det viktigt att marknaden uppfattar oss inte bara som en leverantör av välsmakande kaffe, utan också förstår att företaget, och vi som jobbar här, i praktisk handling och på ett mätbart sätt strävar efter en hållbar utveckling.”

Kontakta Rune Bergo via 08-441 21 50 eller rune.bergo@beans.se för mer information.
Besök den nya webbplatsen på www.beans.se. Där hittar du även fakta om Beans insatser för miljö och rättvisa.

Beans AB är ett snabbt växande företag som arbetar med försäljning och support av kaffemaskiner till kontorskunder (office) och restauranger i stockholmsområdet och i Göteborg. Företaget grundades år 2002 består i november 2010 av 26 medarbetare. Verksamheten omsatte 43 MSEK under 2009.
er information om företaget finns på
www.beans.se