Musichelp sweden ab

Beardmen Agency Group presenterar egen scen på Live at Heart

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2019 07:00 CEST

Beardmen; Nicki Lowe, Emma Andersson, Robin Lövborg.

Artistagenturen Beardmen inleder ett samarbete med Live at Heart och presentera en egen scen med sex artister under festivalens tioårsjubileum. Sedan början av 2014 har Beardmen arrangerat mer än 250 konserter, fem klubbar och tre festivaler med över 350 olika artister och båda parter ser u fram mot samarbetet.

”Vi är jätteglada att Beardmen Agency Group har blivit inbjudna att vara en del av Live at Heart. Förutom att få chansen att upptäcka nya artister och skapa nya kontakter kommer vi presentera utvalda delar av vår artist-roster på en egen scen under festivalen” säger Emma Andersson, Creative Director på Beardmen.

”Att bolag av den här typen kommer till Live at Heart är jättekul och en bekräftelse på att vi växer som showcasefestival. Beardmen har en bra uppsättning musiker i sitt stall och jag är säker på att de kommer att presentera en kanonscen i september” säger Magnus Tunmats, festivalkoordinator för Live at Heart.

Artister på Beardmens scen:
Jangle Town

Otheas

Ravendal

Simon Swahnström

The Riven

Åskväder

Live at Heart äger rum mellan den 4-7:e september i Örebro. Biljetter och mer information finns på www.liveatheart.se

Mer information om Beardmen och deras artister finns på www.beardmen.se

För mer info Kontakta

Magnus Tunmats

Live at Heart

Mobile: +46 (0) 70 49 50 049

Email: magnus@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Eller

Peter Åstedt

Mobile: +46 80) 733792937

Email: peter@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Live at Heart är en showcase-festival och branschkonferens för musik, film och andra kreativa näringar som äger rum i Örebro i september varje år. Festivalen startades 2009 och har sedan dess blivit en av skandinaviens största showcase-festivaler. Förra årets musikprogram innehöll 230 musikakter på 28 scener i centrala Örebro. Dessutom 50 filmer och runt 50 talare i olika seminarier och workshops. Totalt fanns 30 nationer representerade på festivalen.