Moderaterna

Beatrice Ask föreslås bli Moderaternas 2:e vice ordförande

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 15:00 CEST

Valberedningen föreslår att Beatrice Ask väljs till ny 2:e vice ordförande för Moderaterna. Valet sker på arbetsstämman i Gävle 27-30 augusti 2009.
- Beatrice Ask har en djup och gedigen kunskap om Moderaterna och är starkt förankrad i partiet runt om i landet. Dessutom är hon en mycket duktig justitieminister säger Bertil Kjellberg som är valberedningens ordförande.
Beatrice Ask är sedan valet 2006 justitieminister. Hon var under åren 1991-1994 skolminister och sitter i Moderaternas partistyrelse sedan 1999. Beatrice har även en bakgrund som riksdagsledamot, borgarråd i Stockholm och som förbundsordförande i Moderata Ungdomsförbundet. Hon är född 1956 i Sveg, Härjedalen och har två barn.
I och med förslaget att välja Beatrice Ask till 2:e vice ordförande följer nu en process där de moderata länsförbunden, Moderata Ungdomsförbundet och Moderatkvinnorna får möjlighet att föreslå en ny ledamot i Moderaternas partistyrelse.
Kontakt: Carl Johan Swanson Presschef, Moderaterna 0736- 82 81 13