OakPoint InfoSystems AB

Beckmans Designhögskola hyr 12 st laptops till elevprojekt på varuhuset PUB av Väsbyföretaget OakPoint InfoSystems

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 11:36 CET

Beckmans Designhögskola hyr 12 st laptops till elevprojektet "In a perfect world" på varuhuset PUB av Väsbyföretaget OakPoint InfoSystems.

"In a perfect world" är en öppen utställning bestående av tolv visionära modekoncept och modefilmer där två avgångsklasser (Reklam och Mode) samarbetat. Tolv modeelever har gjort var sin kollektion och tolv reklamelever  har tagit fram en film till varje kollektion. OakPoint InfoSystems stödjer projektet genom att mycket förmånligt tillhandahålla 12 st bärbara datorer för visning av modefilmerna. ”Det är viktigt att stödja kreativitet och nytänkande i Sverige och därför är detta en projekt vi gärna deltar i”, säger InfoSystems VD Richard Culander. ”Vårt uthyrningskoncept BusinessFlex är mycket flexibelt och passar utmärkt för den här typen av projekt.”

Beckmans har tidigare samarbete med Gallerian men har nu valt att börja samarbeta med  varuhuset PUB och utställning blir första gången som de samarbetar. Utställning "In a perfect world" kan ses dagligen på PUB från den 28 januari fram till den 7 februari.

För mer information:

Richard Culander, VD OakPoint InfoSystems AB