Amvina AB

Bed Protector Tencel – lakan och madrasskydd i ett

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 10:12 CEST

Bed Protector Tencel är ett nytt sorts madrasskydd som är mjuk som silke, stark som polyester, sval som linne, varm som ylle och mer absorberande än bomull. Kort sagt, ett mjukt och starkt lakan med inbyggt madrasskydd.

Bed Protector Tencel är en nyutveckling av populära Bed Protector madrasskydd. Bed Protector Tencel är gjord av en naturlig och hygienisk fiber, gjord av nedbrytbar trämassa. Detta tillsammans med ett 100% vattentätt polyuretan lager som andas och inte prasslar, gör Bed Protector Tencel till ett fantastiskt skyddande lakan.

Eftersom fukt hålls borta, hjälper Bed Protector Tencel även till att hålla oinbjudna gäster, dvs kvalster, borta. Detta innebär att Bed Protector Tencel agerar som ett antiallergiskydd, då kvalster är en stor anledning till hösnuva och astma.

Testad och godkänd enligt Oeko-Tex Standard 100, testnr 991943. Träd som används kommer från trädfarmar som godkänts av PEFC och FSC.

Bed Protector Tencel nominerades nyligen till Årets Nyhet 2010, på inköpsmässan Barn & Baby.

• Kan tvättas i maskin
  • Kan torkumlas
  • Vattentät
  • Andas
  • Man svettas inte
  • Den prasslar inte

Finns i flera olika storlekar från spjälsäng upp till dubbelsäng.

Ca: 299 – 749 kr

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta Mats Planberg
Tel 08-732 88 50 eller mats.planberg@amvina.se

Hippychick säljs och distribueras till återförsäljare i Sverige och Norge av Amvina AB.
Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som distribuerar baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden.
Vår filosofi är att göra praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat Dusky Moon, Fertile Mind, FunToSee, Hippychick, Lodger, Maxi-Cosi, Pabobo, Potette, Quinny, Skip Hop, Sunshine Kids och Walltastic.