Bee Urban

Bee Urban på Future Perfect 2013

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 07:59 CEST

Under fredagen den 16 augusti meverkar Bee Urban på Hållbarhetsfstivalen Future Perfect ute i Grinda, Stockholms skärgård. Karolina Lisslö, grundare av Bee Urban kommer diskutera vikten av biologisk mångfald i stadsmiljöer, samt vilken roll våra vänner insekterna har för en hållbar stadsutveckling under dialogen "Architecture and cities".

Med i diskutionspanelen finns även: Krister Lindstedt och Anna Edblom från White Arkitekter, Anna Denell, Vasakronan, Alexander Ståhle, Spacescape samt Stefan Sjöberg från Kjellander + Sjöberg Architects

Bee Urban har som första företaget i Sverige, kanske i hela världen, tagit på sig rollen att bidra till ökat antal bin genom att erbjuda företag en helt ny CSR-profil med hjälp av bikupor i stadsmiljö. Vi hjälper företag att säkerställa en av de ekosystemtjänster som deras egen företagsidé vilar på. Oavsett om  CSR-arbetet vill lägga fokus på matproduktion, CO2-neutralisering eller biologisk mångfald så är Bee Urban ett nytänkande och relevant inslag för en hållbar miljöpolicy!