Bildelsbasen AB

Begär in verkstadsofferter på Bildelsbasen.se

Pressmeddelande   •  Jan 21, 2014 09:56 CET

Sajten Bildelsbasen.se har nu utvecklat en helt ny funktion för besökarna. Förutom att tillgodose behovet av begagnade originaldelar kan nu besökaren begära in offerter från närliggande verkstäder.

Bildelsbasen AB presenterade funktionen i samband med Automässan 2014.

Färdig offertförfrågan redo att skickas iväg
När besökaren slutfört sitt bildelsköp visas ett urval av närliggande verkstäder. Besökaren kan då välja en eller flera av dessa verkstäder för att begära offert. I samband med detta väljer även besökaren vilket kontaktsätt som föredras – via telefon eller e-post. Verkstaden får då ett e-postmeddelande till sig med besökarens valda kontaktinformation, den köpta bildelen & bilens registreringsnummer som bildelen ska monteras in i. Därefter är det bara för verkstaden att kontakta besökaren med sitt kostnadsförslag.

Det som är unikt med funktionen är att allt är redan färdigt för besökaren. Besökaren behöver inte fylla i alla sina uppgifter igen och sparar därför mycket tid. Det enda som behövs är ett musklick och ett knapptryck, så är offertförfrågan skickad!
- Besökarna är prismedvetna och därför är denna funktion ett mycket bra komplement för att få in kostnadsförslag från de närliggande verkstäderna, förklarar Roland Jonsson på Bildelsbasen AB.

Endast seriösa verkstäder
- Verkstäderna får i sin tur ett helt nytt tillflöde av verkstadsjobb. Vi har valt att vända oss till verkstäder anslutna till Kontrollerad Bilverkstad (KBV), Motorbranschens Riksförbund (MRF) och auktoriserade märkesverkstäder för att säkerställa tryggheten för besökaren. Idag finns över 500 verkstäder från KBV tillgängliga för att ta emot offertförfrågan.

Stora framtidsvisioner
Offertförfrågan gällande verkstadsjobb på Bildelsbasen.se är bara den första av en mängd funktioner som planeras.
- Vi ser stora möjligheter att kunna förenkla kommunikationen mellan besökare, bildemontering och verkstad och knyta ihop marknaden. Det skapar ett mervärde för alla parter och med 8,4 miljoner årliga besökare, i stort sett alla auktoriserade bildemonteringar i Sverige och närmare 5 000 registrerade verkstäder så är förstås Bildelsbasen.se den givna utgångspunkten, avslutar Roland Jonsson.

Om Bildelsbasen AB

Företaget har erfarenhet inom fordonsbranschen sedan 1976. Bildelsbasen ABs kärnverksamhet är att som oberoende part utveckla och driva internetbaserade marknadsplatser och programvaror för / inom branschen. Bildelsbasen AB har även en bred produktportfölj som innehåller allt ifrån statistik till rena tekniklösningar. Företaget är lokaliserat i Kungsbacka, 4 mil söder om Göteborg och har i dagsläget 5 anställda.

Bildelsbasen AB:s sajter:

• Bildelsbasen.se
    Sveriges största utbud av bildelar. 152 st anslutna företag som tillsammans visar över 5 500 000 bildelar.

• Biltorget.se

Nya och begagnade bilar från Sveriges auktoriserade och förbundsanslutna bilhandlare.

• FBT.se
    Branschregister med företagspresentationer som innehåller bokningssystem, kontaktformulär och karta. Sajten har även nyheter och en unik sökmotor som söker i alla våra databaser.
  • MCTorget.se
    Begagnade och nya delar till MC och moped.
  • Verkstadstorget.se
    Sök fram din verkstad/verkstäder och gör förfrågningar.
  • SkrotAuktion.se
    Lägg ut din skrotbil till auktion och låt bildemonteringar buda på den!
  • Husvagnstorget.se
    Sök delar till er husbil/husvagn.
  • Begtorget.se
    Lägg ut era fordonsrelaterade delar och fordon till försäljning gratis.
  • FBT-Parts.com
    Internationell databas med bildelar.
  • Varaosahaku.fi
    Finlands databas med bildelar som finns sökbar i språken finska, svenska och engelska.

Bildelsbasen AB

Roland Jonsson