Behr Hella Service

Behr Hella Service utökar teknisk information med fyllnadsmängder av kylvätska

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 09:52 CET

Behr Hella Service erbjuder sedan tidigare teknisk information om fyllnadsmängder av kompressorolja och R134a till AC-reservdelar. Nu utökas informationen med fyllnadsmängder av kylvätska kopplad till Behr Hella Service kylare. Uppgifterna är omfattande och innehåller detaljerad teknisk information till över 50 person- och lastbilsmärken med mer än 9000 olika motoralternativ.

KG Knutsson AB kan nu erbjuda komplett information inom detta. Både för de kunder som arbetar med AC och nu även till dem som arbetar med motorkylning. Informationen finns att ladda ner under reservdelssortimentet kylare på autokatalogen.se.

Fakta KG Knutsson AB: KGK är generalagent för världsledande tillverkare av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinsektorn. KGK är ett familjeföretag med 60 år i branschen. KGK har 800 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Den fakturerade försäljningen är tre miljarder kronor. KGK är marknadsledande i Norden och representerar över 100 varumärken, bland andra Hella, ZF, DEFA, Dräger, NGK, Siemens VDO, Webasto, Thule, Kamasa Tools och Suzuki. Mer information om KGK:s produkter finns på hemsidan; www.kgk.se . Återförsäljare för samtliga varumärken kan sökas på www.autokatalogen.se