LSU - Sveriges ungdomsorganisationer

Behrang Miri - ny bloggare för Alla Olika Alla Lika

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 12:20 CEST

Behrang Miri kan titulera sig allt från rappare till pedagog, skådespelare och föreläsare. Allt han gör kretsar kring ungdomsfrågor och vad han själv kallar "det nya Sverige".
- Jag vill att de i periferin ska få plats och synliggöras. Det är en fråga om demokrati, säger Behrang Miri som nu börjar blogga för kampanjen Alla Olika Alla Lika.

Alla Olika Alla Lika, som arbetar mot fördomar och diskriminering, är stolt över att Behrang Miri valt att blogga för kampanjen.
- Jag har fått många förfrågningar att blogga tidigare, men det är först nu det känns helt rätt. Vi strävar mot samma mål, säger han.

Enligt Behrang Miri kommer bloggen att pendla mellan himmel och jord.
- Ena stunden jobbar jag med kidsen i Rosengård och den andra föreläser jag för politikerna i Malmö stad. Man ska också kunna läsa om allt från mina konserter till blöjbyten. Alla behöver inte hålla med om det jag skriver om, men jag hoppas att mina tankar kommer att väcka känslor.

Följ bloggen på http://www.behrangmiri.com/wp/
Mer information på www.aoal.se

Karolin El-Jaleb
Press för Behrang Miri
bokning@behrangmiri.com

Oskar Kollberg
Kommunikationsansvarig Alla Olika Alla Lika
oskar.kollberg@lsu.se

LSU är samarbets- och intresseorganisationen för ungdomsorganisationer i Sverige. Vi utvecklar unga ledare och deras organisationer samtidigt som vi arbetar för att förbättra ungas villkor i Sverige och världen. Vi är en ideell organisation, partipolitiskt och religiöst obunden, av och för ungdomsorganisationer. LSU samlar 80 självständiga, demokratiskt uppbyggda, nationella organisationer som tillsammans har fler än en halv miljon unga medlemmar från hela landet.