Beijer Electronics AB

Beijer Electronics introducerar ett kompakt och kraftfullt micro-PLC

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 08:30 CEST

Beijer Electronics introducerar SmartAxis mikro-PLC-serien.Detta för att möta kraven från bl a maskinbyggare och systemintegratörer. SmartAxis är ett styrsystem i kompakt format och med alla funktioner som behövs för att bemöta kraven på mikro-automation till ett konkurrenskraftigt pris.

Med stöd för Ethernet och med standard Ladder-editor samt med display som tillval, gör detta SmartAxis till ett konkurrenskraftigt alternativ till större styrsystem i flera applikationer.

SmartAxis funktioner
• Ethernet- och seriell port för Modbus kommunikation
• Integrerad display på vissa modeller
• 32-bitars flyttalshantering