BelBin Assessment

BelBin Assessment tidigare BelBin Svenska AB går in i Ryssland!

Press Release   •   Oct 08, 2012 19:20 CEST

BelBin Svenska AB som läggs ned detta år och  istället drivs av BelBin Malta Ltd har fortfarande samma ägare. Anledningen till flytten var två. Christer hälsa samt utökade rättigheter från en av leverantörerna som krävde ny etableringsort. Malta blev kompromissen.

Två svenskar som av egen kraft investerar och chansar på att bygga hela Europa och nu också Ryssland.

VD Christer B Jansson; För oss är detta en enorm möjlighet och en stor ekonomisk insats. Går det åt skogen är vi både bankrutt och ingen pensionsförsäkring kvar. Vi satsar allt! Galet kanske och vi fungerar nog så tillsammans med många entreprenörer. Vi har fortafarande kunder i Sverige som gör hutlöst bra arbete med våra produkter som vi starkt rekommenderar. Vi ligger fortfarande i framkant, så mycket att människor inte fattar eller tror på det. Hur annars kan man öka produktiviteten på en IT abdelning med 90% eller få 40 säljare att gå från 20 nya kunder i veckan till 200 nya i veckan. Tycker vi har rätt att vara lite kaxiga även om det inte faller i god jord i Sverige alltid.

Det har dock hjälpt många människor att få behålla sina jobb och det är jag stolt över.

Nästa land efter Malta där vi nu bor och Ryssland ser ut att bli Holland men Ryssland hade jag inte förväntat mig bli först ut.  Hur Kommer det sig? Vi fick ettleads från våra leverantörer och som vanligt följde vi upp det på dagen och sedan drog jag till Moskva och träffade personen och på den vägen är det. Du är tvungen att agera snabbt så inga kontakthinder här mer än min telefonfobi jag fortfarande sliter med.

Vad är det största hindret för expansion Christer? Det är nog vi själva. Vågar vi ta in kapital och människor utifrån? Här på Malta har jag redan två företagsledare som vill investera i oss och det gör mig lite rädd. Ingen i Sverige så det gör mig rädd för Sveriges del. Det är väl min brist som entreprenör, jag vill göra detta själv med min fru. Tror att, ska någon investera och bli delägare är det någon vi litar på oss står oss nära och de personer vi anställer och som vill vara med på resan inte bara som "anställda" utan även som delägare också har en god chans att bli delägare.

Europa blir allt oroligare och hur ser du på maknaden? För att överleva måste du sälja och det ger oss ökade möjligheter. Trycket på säljchefer ökar och då kanske de börjar handla det som fungerar istället för det som inte fungerar men är trevligt och inte arbetsamt. Lite som att kissa i byxan. varmt och skönt som en sommardag och sedan kallt och luktar illa. Dags att chefer blir chefer tar ansvar och tar hjälp av de som kan leverera resultat. Det kräver dock bra chefer det är de som leder organisationen vi är bara bra verktyg att använda så de kan nå de resultat de önskar.

Christer har du slutligen något att säga? Ja jag är orolig för det som sker. Jag ser att de som har lägre grad av kontakthinder är de som har lättare för att "marknadsförs sig själva" och det är de som får jobben. De som har svårt för detta eller kanske t o m kallas blyga har svårt för detta och blir utan jobb även om de har talang och kompetens. Tror skolorna har ett stort ansvar i detta så vi får ut unga individer som kan ta för sig på rätt sätt.

BelBin malta Ltd T10F Apartment 19 TP01 Malta, www.belbin.se, info@belbin.se, tel 08-446 49 40. BelBin Malta (tidigare BelBin Svenska AB) är i Skandinavien det ledande företaget på tester för säljares produktivitet och olika team effektivitet. Vi representerar Dr M Belbins forskning om Vinnande Mangement Teams och George W Dudley och Shannon Goodsons forskning om Säljhinder - Sales Call Reluctance. Tester vi säljer är Belbins teamrollanalys Interplace och tester för att mäta säljhinder och kontakthinder. Vi har idag många erfarna skickliga konsulter som behärskar våra verktyg och som därmed kan åstadkomma stor skillnad i produktivitet hos både säljare som i olika team konstellationer. Då våra leverantörer är forskningsföretag försöker vi vara bron som binder ihop forskning med de mer praktiskt inriktade dvs våra kunder som är tränare, psykologer, konsulter, coacher m fl.

Vill du effektivisera ledningsgrupper, projektteam nyttja en erfaren licensierad Belbin konsult i Belbins Team Skills. Når inte säljarna sin budget, gör för få prospekting möten, för få avslut med andra ord underpresterar välj en licensierad Belbin konsult i Säljhinder.