Active By Nature AB

Bella Gulldén blir ny ambassadör för Active by Nature

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2015 09:01 CET

För Isabelle Gulldén har det aldrig funnits en tanke att bli något annat än handbollsproffs. Redan när hon var 8 år hade hon siktet inställt på att nå toppen.

Isabelle Gulldén är Sveriges lysande handbollsstjärna och omskrivs av sportjournalister som den absolut bästa Sverige har.
– Det känns helt overkligt. Jag blir alltid så svensk när jag får höra det, ”nä, gud, det är jag väll inte?”. Men det är såklart skitkul, jag lägger ner så mycket tid på handbollen och kämpar så hårt för att utvecklas så det är fantastiskt att se att allt slit lönar sig, säger Isabelle, mer känd som Bella.

Vad har sport betytt för dig genom åren?
– Jag har alltid varit en sporttjej. Så fort jag kunde gå började jag leta efter bollar att leka med. Jag gick på stranden och snodde bollar ur andras strandväskor. Och jag följde tidigt med pappa när han spelade korpfotboll.

Men att det skulle bli just handboll, var inte självklart. Isabelle visade sig också ha en talang för tennis. Och så brottades hon.
– Ja, jag kommer ifrån en riktig brottarfamilj. Min farbror Christer Gulldén har tävlat i OS. Även pappa Peter och min andra farbror har brottats mycket.

Det var bollsporter som föll Isabelle i smaken, och speciellt dem man spelar i grupp.
– Tennis blev lite för individuellt för mig, jag gillar lagsporter. Det som var så roligt med handboll var just att jag fick så många kompisar.

När bestämde du dig för att satsa helhjärtat på handbollen, bli proffs?
– Det gjorde jag direkt, jag skrev redan som 8-åring i en sådan där Mina vänner-bok att jag ska bli handbollsproffs när jag blir stor, haha.

Det är ju många som skriver så i Mina Vänner-böcker, att man vill bli fotbollsproffs, popstjärna eller brandman. När insåg du att det här var mer av en barndomsdröm? När förstod du att du faktiskt skulle kunna bli proffs i verkligheten?

– Ja, jag vet att det är så men alltså, för mig har det varit verklighet hela tiden. Jag har alltid vetat om att det är handbollsproffs jag ska bli och jag har inte siktat på något annat. Men det var nog när jag började i gymnasiet, på ett idrottsgymnasium, som jag förstod att det faktiskt skulle gå.

Så du har aldrig haft en back up-plan?
– Nej, jag får ibland den frågan, varför jag inte skaffat mig en utbildning, så jag har något att ”falla tillbaka på”. Men jag har satsat 100 procent på handbollen, och skulle det bli så att jag skadar mig om ett år, så får jag utbilda mig till något, det tar inte längre tid än typ tre år och då är jag 30 år, och har 30 år att jobba i arbetslivet.

Att Isabelle skulle skadas hoppas vi såklart inte att hon gör, speciellt inte den närmsta tiden då både VM och OS står för dörren.
– Ja, det ska bli jättekul med VM, speciellt eftersom det är i Danmark så det känns lite som hemmaplan. Det är otroligt viktigt att vi gör bra ifrån oss i den här turneringen, kommer i topp 5, för det avgör också hur vi blir placerade i OS. Om vi blir förstarankade kommer vi att få möta ett lättare motstånd.

Handboll är en sport som både tjejer/kvinnor och killar/män spelar, ändå är det framför allt det manliga könets handboll vi får se på teve. Det här är något Isabelle, som många andra kvinnliga handbollsspelare, känner en frustration över.

– Det blir bättre och bättre, men det är fortfarande en lång bit kvar till vi är jämställda. En ganska oviktig match som herrarna spelar sänds på bästa sändningstid på Tv4 medan en jätteviktig och helt avgörande match för oss damer läggs på Tv12. Dessutom får herrarna en tv-studio och det får inte vi. Jag hoppas situationen är annorlunda när jag själv kanske får en dotter.

På tal om nästa generation, har du något tips till tjejer och killar som läser detta och som vill bli proffs precis som du?
– Träna. Man kan träna till sig extremt mycket. Tillsammans med viljan, och glädjen för sporten, kommer du långt. Och sist men inte minst, varför har du valt att vara ambassadör för Active by Nature?
– Jag väljer bara grejer jag kan stå för och jag älskar produkterna. Sen att klubbar och klasser kan tjäna på det gör ju det ännu bättre. För mig är det är grymt sätt att tjäna pengar.

Ålder: 26 år.
Bor: I Bukarest, Rumänien.
Familj: Pojkvän Linus, hunden Kompis. Mamma, pappa, lillasyster och lillebror
Säljteknik: ”Bjud på dig själv, var trevlig och lägg tid på det du tycker är viktigt.”
Det här gör Bella gärna en fredag: Går en tur med hunden, äter tacos och myser i soffan.
Favoritfilm: The Notebook
Favoritmusik: Allätare. Just nu svensk musik.
Favoritbok: Gillar verklighetsbaserade som Gömda och Pojken som kallades det. Senast lästa var Claes Ingessons Det är bara lite cancer L
Favoritträning förutom handboll: Cirkelträning
Facebook, Instagram, snapchat och så vidare – vilken sociala medier föredrar du? ”Instagram”
Hur mycket hänger du där? ”Varje dag flera gånger om dagen J”

Vi på Active by Nature älskar naturen och allt som den ger oss, därför säljer vi enbart noga utvalda produkter som är helt fria från onödiga tillsatser och smakförstärkare. Det är just den naturliga smaken tillsammans med den höga kvaliteten på våra råvaror som har gjort att våra bars har blivit så populära. Efterfrågan för hälsosamma och energirika mellanmål ökar ständigt i takt med att vi blir alltmer medvetna om vad vi, och framförallt vad våra barn, stoppar i munnen.

Vi har själva sålt en uppsjö av olika produkter under vår uppväxt men det har alltid varit en sak vi velat ändra på, nämligen att:

• För liten del av vinsten går till laget/klassen

Därför erbjuder vi nu möjligheten för lag och skolklasser att kunna tjäna riktigt bra med pengar genom att sälja en produkt av hög kvalitet och samtidigt behålla hela 40%