PR Records Label Group

Belle mixar glad pop med tung house på nya singeln

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2012 22:19 CEST

Sångerskan Belle från Stockholm är nysignad på PR Records/Warner Music. På sin nya singel “Sisters Anthem” (release måndag 30/7) bryter hon ny mark. Det är Mike Moorish från Oslos stekheta produktionskollektiv Dunka Dunka som producerat låten där progressive house möter urban electro med inslag av pop. Poprefrängen är stor och melodiös medan beatsen är ultramoderna och tunga.

LYSSNA HÄR:  http://soundcloud.com/prcommercial/belle-sisters-anthem-radio

Onsdagen 1 augusti står Belle på Stockholm Prides stora scen där hon fått äran att avsluta invigningsblocket. Hon kommer sjunga en låt inspelad i London av producenten Pete Hammond (Kylie Minogue, Alphabeat) och givetvis också nya singeln “Sisters Anthem”. Belle manageras av Linda Sonnvik som också varit med och skrivit “Sisters Anthem” och tidigare skrivit bland annat listettan “Try Again” åt Dilba.

Jag tycker vi tjejer ska hålla varandra om ryggen istället för att hugga varandra i ryggen”, säger Belle som själv kom med idén att sjunga om kvinnokraft. “Pressen är stor att tjejer ska vara och se ut på ett visst sätt, så vi borde börja stötta varandra mer”

Tidigare har Belle haft stora framgångar I BeNeLux-länderna där hennes singlar hade rotation på 45 radiostationer. Abercrombie & Fitch har haft med henne på sin amerikanska spellista och dessutom har Belle knipit en Scandipop Award.

PR Records Label Group is an independent Swedish music label devoted to releasing a wide variety of world-class electronic dance music.