PR Records Label Group

BELLE TROR PÅ LAGEN OM ATTRAKTION!

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2014 10:46 CET

Svenska popsångerskan Belle tar plats i strålkastarljuset igen!

Den nya singeln "Attraction" distribueras via ett nytt avtal word wide och handlar om att visualisera fram en positiv framtid genom lagen om attraktion/the law of attraction.

-"Ja, jag tror på lagen om attraktion", säger Belle. "Ett mål utan en plan är ju endast en dröm, det är kraftfullt att visualisera målet."

Låten handler också om fysisk attraktion, något som Belle känner sig bekväm att sjunga om;

- "Jag är into rädd att ta första steget om jag är attraherad av någon. Man kommer ingen vart  sittandes i eft mörkt hörn. Jag antar att jag är sådan både privat och som kreatör. Man måste som sagt veta vad man vill ha och sedan försöka få det, inget serveras på silverfat."

Låtskrivarna Sonnvik/Moorish/Kalrsson berättar om hur "Attraction" kom till; en solig och smått bakfull dag när Moorish hälsade på hos Sonnvik. Han spelade upp rå glitch hop för Sonnvik som funderade hon över över varför det inte gjordes sådana produktioner med melodiös popsång. Mike var inte sen att snickra ihop ett unikt track som Sonnvik skrev melodi och text på. Thomas Karlsson lyfte sedan låten ytterligare genom att få fram det tralliga och flirtiga popströssel som blivit Belle's kännetecken.

Den 27 januari släpper dessutom Belle featuring SoundFactory (den svenske remixkungen) en alternativ radio edit av Attraction.

"Jag är givetvis mycket glad och stolt att ha en sådan legend featuring på min skiva, han brukar inte ens arbeta så.", ler Belle.

"Den versionen tror jag kommer ha god chans att fylla dansgolven!"

Belle premiärframträder med låten i en show på Stockholms nya nattklubb Le Bon Palais' "Candy" nu på fredag 17 januari. Sedan kommer vi se henne på scener runt om i landet. Det stannar heller inte där, Belle bjuder på en riktig trestegsraket då hon senare i vår bjuder på ett Remixed Edition-album!

Senast vi hörde från Belle sjöng hon om kvinnokraft i "Sister's Anthem". Belle toppade då elektroniska iTunes Sverige med både originalet och SoundFactory's hitremix, dansade in på Swedish Dance Chart, öppnade Stockholm Pride och släppte en matig remixskiva med hela 18 remixer. Mixarna hördes på dansgolven i Hollywood, på Digster, Italiensk TV och i Tunisisk radio.

Belle presenteras stolt av

PR Records Label Group

SO! works

Labelworx

PR Records Label Group showcases various artists from the four corners of the globe.

The Labels are:

PR Records
PR Underground
Forrari Music
Peepu Recordings
DS Records
New Talent
PR Commercial
Pukka Up Scandinavia
Victim Sounds

PR Records Label group also handles DJ and Radio promotion in Scandinavia for:
Stonebridges Label: StoneyBoy