Kraft Foods Sverige AB

BelVita - nu kan du få "både och"!

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 14:28 CET

Kraft Foods lanserar nu en ny och spännande smak från belVita - mandlar och mörk choklad

belVita är en välsmakande och lätt blandning av nyttigare ingredienser, såsom luftigt ris, spröda korn och hackade mandlar, väl blandat och doppat i ett tunt lager härlig mörk choklad.

Vi, som konsumenter, har blivit mer och mer hälsomedvetna och är i högre grad fokuserade på en sundare livsstil. Även om vi blivit mer uppmärksamma på vad vi stoppar i munnen, är vi inte beredda att ge avkall på god smak och njutning. Med belVita erbjuder Kraft Foods en välsmakande produkt med nyttigare ingredienser, i mindre portionsstorlekar.

belVita finns nu i tre spännande smaker:
- Rostade Hasselnötter
- Röda bär och mandel
- Mandel och mörk choklad

Kontaktperson: Eric Nilsson
Titel: Produktchef
Mobil: 070-2208527
e-mail : enilsson@krafteurope.com

Kraft Foods (NYSE: KFT) är världens näst största livsmedelsföretag. I mer än 100 år har vi varit engagerade i att hjälpa folk världen över att äta och leva bättre. Miljontals gånger per dag sträcker sig konsumenter, i mer än 155 länder, efter sina favoritvarumärken från Kraft som Jacobs, Gevalia och Maxwell House kaffe, Oscar Mayer kött, DiGiorno pizza, Philadelphia cream cheese, Milka, Toblerone och Côte d'Or choklad. Listan över Kraft-favoriter växer ständigt.

Kraft Foods i Norden har ca 2 195 anställda och har en nettoomsättning på ca 770 miljoner USD. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. Starka varumärken är bland andra Freia, Marabou, Daim, Twist, Japp, Gevalia, Maarud, Estrella, Philadelphia, och O'boy.

I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered.
Läs mer på vår webbplats www.kraftfoodsnordic.com.
Kraft Foods Sverige, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby
Tfn: +46 8 627 10 00. Fax +46 8 98 61 00