Flux AB

Belysning till montrar och museer

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 11:41 CET

Monterbelysning med LED

XPO-led är Flux/Roblons nya system för monterbelysning, utformat speciellt för att ge belysning av hög kvalitet och med låg underhållningsfaktor till just montrar och andra utställningsmöbler. XPO kan förstås även användas i andra sammanhang!

Rören kan anpassas till valfri längd och höjd och det finns en rad olika monteringsdetaljer att välja mellan. Önskad ljusmängd avgör hur många LED-moduler som krävs och hur de ska placeras och alla moduler finns med 3.000 eller 4.500°K.

Med tanke på det krävande användningsområdet är dioderna och armaturerna i XPO av högsta kvalitet och garanterar en mycket hög färgåtergivning i alla färgspektra. Detta för att ge en optimal kvalitet på det vita ljuset. Modulerna har inbyggd elektroniskt skydd och mycket lång brinntid med bibehållen ljuskvalitet.

För detaljerad information om systemet inklusive drivers och alla tillbehör, beställ en komplett broschyr hos Flux: www.flux.nu