Resurs AB

Bemanningsföretaget Resurs har beviljats auktorisation

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2004 09:52 CEST

Det är mycket glädjande att vi nu fått en riktig auktorisation för vår bransch och det är naturligtvis extra roligt att vi är bland de första auktoriserade företagen i branschen, säger Lilian Norin, vd för bemanningsföretaget Resurs.

Förre centerledaren Olof Johansson, som är opartisk ordförande i Auktorisationsnämnden, delade på måndagen ut auktorisationsbeviset till de företag som beviljats auktorisation.

Auktorisationen, som tagits fram i samarbete med LO och HTF, gäller för ett år i taget, därefter måste företagen ansöka igen.

– Den korta giltighetstiden gör auktorisationen levande och pålitlig och för kunderna är det en bekräftelse på att bemanningsföretaget är en seriös partner i arbetslivet, säger Eva Östling Ollén, förbundsdirektör för Bemanningsföretagen.

Eva Östling Ollén menar att auktorisationen ger en klar och tydlig bild av hur bemanningsföretag ser på sin roll på den svenska arbetsmarknaden.

- Auktorisationen är skapad av representanter för branschen, både från arbetsgivare och fackförbund, säger Eva Östling Ollén. Vi har gemensamt satt upp spelregler som bekräftar att ett auktoriserat bemanningsföretag är en seriös partner i arbetslivet.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lilian Norin. VD och koncernchef Resurs, tel 0708 – 571 152 eller Eva Östling Ollén, förbundsdirektör Bemanningsföretagen, tel 070-345 69 68.

Bemanningsföretaget Resurs är ett av landets tio största bolag i bemanningsbranschen. I Resurs ingår IT-Resurs (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom IT-området), Resurs Care (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom vårdområdet) och Resurs Bemanning (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom traditionell bemanning). Resurs är Sveriges 5:e snabbast växande företag enligt Svenska Dagbladets tillväxtlista 2004. Mera information finns på vår hemsida www.resursbemanning.se