Resurs AB

BEMANNINGSKONCERNEN RESURS HAR BEVILJATS AUKTORISATION FÖR 2006

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 10:56 CEST

Bemanningskoncernen Resurs har beviljats auktorisation för 2006 - i koncernen ingår IT-Resurs, Resurs Bemanning och Resurs Care. Företaget som var ett av de första i branschen att auktorisera sig, fick beskedet i veckan.

-Det är mycket glädjande att vi fått förnyad auktorisation för nästa år. Det har stor betydelse både för oss som bemanningsaktör men också för våra kunder och våra medarbetare. Det visar att vi är ett seriöst företag som står för kvalitet och god etik, säger Lilian Norin, koncernchef för Resurs.

Auktorisationen, som tagits fram i samarbete med LO och HTF, gäller för ett år i taget, därefter måste företagen ansöka igen. Auktorisationens kvalitet säkerställs av auktorisationsnämnden, som prövar de sökandes kvalifikationer. Auktorisationsnämndens ordförande är förre centerledaren Olof Johansson.

Enligt förbundsordförande för Bemanningsföretagen, Eva Östling Ollén, vinner alla på en auktorisation.
-Den som tar anställning vet att han eller hon kommer att få avtalsenlig lön och bli ordentligt försäkrad. Kunden vet att företaget till exempel följer allmänna leveransvillkor och branschens etiska regler, säger Eva Östling Ollén.

Enligt Bemanningsföretagens undersökning "Rekryteringsbarometern" anser fyra av fem kunder att det är viktigt att de bemanningsföretag de anlitar är auktoriserade, framför allt inom den offentliga sektorn.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Lilian Norin. VD och koncernchef Resurs, tel 0708 - 57 11 52

Bemanningsföretaget Resurs är ett av landets tio största bolag i bemanningsbranschen. I Resurs ingår IT-Resurs (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom IT-området), Resurs Care (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom vårdområdet) och Resurs Bemanning (uthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom traditionell bemanning). Resurs är Sveriges 9:e snabbast växande företag enligt Svenska Dagbladets tillväxtlista 2004. Mera information finns på vår hemsida www.resurs.info