Fazer Bageri

Ben Manell utnämnd till VD för Fazer Amica Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 09:52 CEST

Ekonomie magister Ben Manell (58) har utnämnts till verkställande direktör för Fazer Amica Sverige och medlem av Fazer Amica-divisionens ledningsgrupp från och med den 17 oktober 2005. Han rapporterar till Teija Andersen.

Ben Manell har en lång och mångsidig erfarenhet av ledarskap både från produktions- och servicesektorn. Han kommer närmast från Matsam AB där han som VD varit med om att starta upp det nya cateringbolaget. Under åren 2002-2004 var han VD för Curera Sverige AB där han hade huvudansvaret för att sammansmälta två företagskulturer och bygga nya kundrelationer, då bolaget fusionerades med Länshälsan i Stockholm AB. Ben har en lång och mångsidig erfarenhet av Fazer. Under åren 1984-89 var han VD för Fazer Bröd AB och år 1989 övertog han posten som VD för Amica AB. Under Bens ledarskap fram till 2000 ökade bolagets omsättning märkbart och Amica befäste sin position som en av de ledande aktörerna i branschen i Sverige.

Till Ben rapporterar medlemmarna i Fazer Amica Sveriges ledningsgrupp.

Hjärtligt välkommen tillbaka till Fazer och lycka till med de nya utmaningarna.

Teija Andersen
Fazer Amica