Nordic Growth Market NGM AB

BENCHMARK OIL & GAS AB NOTERAS PÅ NGM-BÖRSEN

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 16:37 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=42817

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: BENCHMARK OIL & GAS AB NOTERAS PÅ NGM-BÖRSEN

Nordic Growth Market har beslutat att notera Benchmark Oil & Gas AB på
NGM-börsens lista NGM Equity. Första handelsdag blir den 12 juni 2006.

Bolaget bedriver exploatering, prospektering och produktion av olje- och gasfyndigheter genom nytänkande och användande av modern teknik. Bolaget är för närvarande verksamt i USA som erbjuder goda geologiska förutsättningar för prospektering. Bolagets verkställande direktör heter Jan Lundqvist. Styrelseordförande är Thomas E. O´Connor.

Första dag för handel blir den 12 juni 2006.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Ljung, Noteringschef Nordic Growth Market; Tel: 08-566 390 00 Jan Lundqvist, VD Benchmark Oil & Gas AB, Tel: 040-20 47 00

Nordic Growth Market NGM AB är en börs under Finansinspektionens tillsyn för handel i aktier, derivat och räntepapper. NGM erbjuder noterade företag och börsmedlemmar innovativa, kostnadseffektiva och lättadministrerade tjänster. NGM är vidare en av Sveriges ledande distributörer av finansiell information via affärsområdet NG News.