SWEDWISE AB

Benders och Swedwise håller ett seminarium på årets Working Together Conference i Göteborg, 6-8 April

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 07:30 CET

På årets Working Together Conference på Clarion Hotel Post kommer Swedwise tillsammans med Mathias Olsson, chef för Operations från Benders att demonstrera hur Benders minskat ledtider och förbättrat kundkommunikationen. En unik möjlighet att öka kunskapen och knyta nya kontakter.

Seminariet äger rum på Working Together Conference onsdagen den 7:e april, 14:30-15:15. Swedwise är ett av flera företag som ställer ut under konferensen. Under konferensen kommer det att finnas många olika case-baserade presentationer och workshops att välja mellan, och även de populära utbildningsspåren.

M3-Dokument med Swedwise

Benders driftsatte sin uppgraderade M3 miljö förra året. I samband med uppgraderingen investerade Benders i mjukvarupaketet OpenText Interactive Correspondence.

"Jag ser fram emot att visa hur Benders med hjälp av Swedwise expertis inom Opentext StreamServe för M3, skapat bättre relationer med kunder och leverantörer" säger Mathias Olsson, chef för Operations på Benders. Mathias har ett övergripande ansvar för logistik, IT och kundservice.

Sedan 1990-talet, har Swedwise effektiviserat processer och ökat intäkter hos sina kunder. Swedwise expertis inom OpenText StreamServe för M3 hjälper till att automatisera dokumentprocesser för att minska manuell hantering och omvandlar affärsdokument till verktyg för marknadsbudskap.

"Vi är stolta över att få möjlighet att presentera tillsammans med Benders. Vi hoppas detta seminarium kommer att inspirera andra företag att frigöra kraften som finns i deras data genom automation av sina M3 dokument ", säger Roger Wall, CEO Swedwise.

Om Benders

Ända sedan starten 1960 har Benders mål varit att tillfredsställa sina kunder. Det har lett till att Benders blivit en av de ledande tillverkarna på den nordiska marknaden för tak och golv. Företaget har dotterbolag i sex länder, huvudkontor i Edsvära i Vara kommun och en omsättning på cirka 1,5 miljarder kronor med cirka 500 anställda.

För att få mer information, v.g. kontakta: Daniel Isander, Sälj, Swedwise, Tel: +46 76 769 40 44: daniel.isander@swedwise.se  www.swedwise.com

Swedwise ger dig kontroll över dina interna och externa processer, minskar overhead och ökar din konkurrenskraft. Swedwise förbättrar och effektiviserar informationsflödet mellan olika system genom moderna, pålitliga lösningar för dokumenthantering CLM, integration, in- och utdatahantering (Output Management). Företaget har sitt säte i Karlstad med kontor i Stockholm och Göteborg.