IHG

Bengt Norrbo ny sommelier på Hufvudsta Gård Mat & Möten

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 15:39 CEST

Bengt Norrbo är sedan 1 augusti ny sommelier på Hufvudsta Gård Mat & Möten och systeranläggningen Görvälns Slott. Bengt kommer närmast från Villa Brevik där han varit restaurangchef i tre år. Bengt är utbildad sommelier och vann tidigare i år tävlingen Guldkorken som arrangeras årligen av Nores och Vinkällan.

På Hufvudsta Gård kommer Bengt att fortsätta med arbetet att utveckla hela dryckessortimentet och tillsammans med våra matkreatörer utveckla våra middagskonceptet med nya spännande kombinationer av mat och dryck. Under Bengts ledning kommer vi att satsa ännu mer på dryckerna och servicen kring middagarna för att ytterligare höja middagsupplevelsen. Vår ambition är att erbjuda affärsmiddagar en skön atmosfär med god service i internationell klass. En annan målsättning är att utveckla provningarna som erbjuds samt hemsidans tjänst "Fråga sommelieren" och där komma med spännande tips om nya produkter från bland annat Systembolaget.

Har ni några funderingar kring vin eller vill ha rekommendationer är det bara att maila till bengt.norrbo@hufvudstagard.se

För övriga frågor kontakta gärna Maria Eklund, VD på 08-446 64 30 eller 070-444 69 28. www.hufvudstagard.se

Hufvudsta Gård Mat & Möten är en unik mötesanläggning för den med höga krav på totalupplevelsen av konferensen, mötet eller representationsmiddagen. På Hufvudsta Gård upplever du den där lilla extra omtanken i allt från miljö och inredning till mat och dryck. Allt är lika genomtänkt - från valet av ljusstakar, tapeter och gökur till ljussättningen på toaletterna, blomsterarrangemang, råvaror och personal. Ingenting lämnas åt slumpen. Hufvudsta Gård Konferens är en levande mötesplats i ständig förändring. Vi som arbetar här är mycket intresserade av inredning, design, blommor och allt som är vackert. Därför lägger vi ner mycket tid och energi på att skapa en miljö som är bekväm, inspirerande och spännande för våra gäster. Vi renoverar alla rum regelbundet och byter ut inredningsdetaljer i vår strävan att bli ännu bättre, men också för att vi tycker att det är så fantastiskt roligt. Även maten har stort fokus på Hufvudsta Gård. Allt vi serverar är lagat från grunden av våra mycket duktiga kockar. Här erbjuder vi även matlagningskurser för företag och utsökta middagar, gärna i kombination med en vinprovning.

Varmt välkomna till Hufvudsta Gård Mat & Möten!