Universal Music Sweden

Benny Anderssons Orkester, Helen Sjöholm & Tommy Körberg – mer aktuella än någonsin!

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2012 14:31 CET

Luciamorgon
Helen Sjöholm tillsammans med Benny Andersson medverkar i SVT’s Luciamorgon från Uppsala Domkyrka och framför två av melodierna från BAO’s nya jul-CD – Vinterhamn och Nu tändas tusen juleljus.

Lyssna på Spotify:
Benny Anderssons Orkester – Nu tändas tusen juleljus

Benny Anderssons Orkester – Vinterhamn

Benny Anderssons Orkester – Tomten har åkt hem

Jul-CD
I november släpptes ”Tomten har åkt hem”, en julskiva med nya och gamla julmelodier.

BAO in Box
Benny Anderssons Orkester har gett ut en box med BAO’s samtliga inspelningar – nu uppdelade på sex CD-skivor – Spelmanslåtar / Orkestermusik / Sång (2 CD) / BAO På Turné / Julmelodier (Tomten har åkt hem). Totalt 87 spår och 5 timmars musik! Dessutom en booklet med samtliga texter, historik, biografier mm.

I boxen ingår även en dubbel-DVD med ”Benny Anderssons Orkester 10 år” – inspelad på Sofiero Slott, Helsingborg och i Trädgårdsföreningen, Göteborg under sommarturnén 2011 och ”Benny Anderssons Orkester på nya äventyr” inspelad på Restaurang Rabarber i Stockholm 2001. DVD’n ”Benny Anderssons Orkester 10 år” innehåller dessutom två bonusspår, som inte fanns med i TV-versionen, som sändes i Sveriges Television Trettonhelgen 2012.

Sommarturné med dans
BAO tillsammans med Helen Sjöholm och Tommy Körberg ställer på nytt upp sin egen dansbana och bjuder upp till dans på åtta välbesökta orter sommaren 2013.

18 juli Göteborg, Trädgårdsföreningen - 19 juli Helsingborg, Sofiero Slott - 20 juli Kalmar, Skälby Gård - 21 juli Trosa, Hamnplan - 24 juli Piteå, Norrstrandsbadet -25 juli Sundsvall, Norra Berget -26 juli Leksand, Sammilsdalsgropen och 27 juli Stockholm, Sjöhistoriska.

Görel Hanser 08-555 19 608 gorel.hanser@monomusic.se