Universal Music Sweden

BENNY ANDERSSONS ORKESTER SJUNGER IN JULEN! SLÄPPER CD/DVD-BOX - BAO IN BOX!

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 11:29 CEST

Benny Anderssons Orkester har spelat in en julskiva med nya och gamla julmelodier! "Tomten har åkt hem" innehåller elva spår, bland annat fyra nya låtar, varav två med text av Björn Ulvaeus. Dessutom ett antal klassiska julmelodier. Sången som vanligt av Helen Sjöholm och Tommy Körberg. Och i viss mån Kalle Moraeus!

”BAO in BOX” innehåller Benny Anderssons Orkesters samtliga inspelningar - nu uppdelade på sex CD-skivor – Spelmanslåtar / Orkestermusik / Sång (2 CD) / ”BAO På Turné” / Julmelodier (”Tomten har åkt hem”). Totalt 87 spår och

5 timmars musik! Dessutom en booklet med samtliga texter, bilder, historik, biografier mm. I boxen ingår även en Dubbel-DVD med TV-programmen "Benny Anderssons Orkester 10 år" - inspelad på Sofiero Slott, Helsingborg och i Trädgårdsföreningen, Göteborg under sommarturnén 2011 samt "Benny Anderssons Orkester på nya äventyr" inspelad på Restaurang Rabarber i Stockholm 2001. DVD'n "Benny Anderssons Orkester 10 år" innehåller två bonusspår, som inte fanns med i TV-versionen som sändes Trettonhelgen 2012.

Producent Benny Andersson.

Julskivan ingår i boxen men kommer också att släppas separat.

”Tomten har åkt hem” och ”BAO in BOX” släpps den 14 november.

Pressinformation: Görel Hanser, Mono Music AB,

gorel.hanser@monomusic.se, 08-555 19 608