OG Group

Beräkna din elkostnad hos Allt om Spara

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 15:13 CEST

Alltomspara.se - www.alltomspara.se - fortsätter att lansera kalkylatorer som tagits fram för att förenkla privatekonomiska beräkningar för besökaren. Nästa kalkylator i raden av beräkningshjälpmedel är en funktion som hjälper dig att ta reda på vad en elektronikprodukt faktiskt kostar att ha igång. Det spelar ingen roll om det handlar om en timme om dagen eller två veckor om året då kalkylatorn alltid ger dig ett svar för olika tidsperioder.

Varje hushåll har en uppsjö av olika elektronikprodukter placerade på olika ställen i huset eller lägenheten och alla drivs av el. Prylarna som behöver el för att fungera har alltid en deklaration hur mycket effekt som krävs för att det skall fungera. Ofta anges den här med enheten watt. När fakturan för elförbrukningen ramlar in så får du en specifikation över hushållets totala användning, hur mycket priset är per kilowatt är samt vilken totalkostnad det här har medfört. Ibland skulle det faktiskt vara intressant att veta hur mycket varje produkt påverkar fakturans totala kostnad.

Genom att använda dig av Allt om Sparas Kalkylator för Elkostnad kan du ta reda på just den här frågan. Ange vilken effekt som den aktuella produkten kräver, hur mycket du betalar för varje använd kilowatt samt hur många timmar varje dag som produkten är påslagen så får du snabbt en deklaration över hur mycket just den här produkten kostar ditt hushåll. Du får möjligheten att se kostnaden på dags-, vecko-, månads- samt årsbasis och det blir mycket tydligt hur mycket den aktuella produkten påverkar totalbeloppet på fakturan. Det kan inte bli mycket enklare än så.

Välkommen till nya Alltomspara.se !

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.

OG Group arbetar med marknadsföring på Internet och driver idag webbsidor inom ekonomi och lånemarknaden.Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlån.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se samt www.alltomforsakring.se