B&B Tools AB

Bergman & Beving expanderar logistikfunktionen

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 16:29 CEST

Bergman & Beving har fattat beslut om att expandera logistikfunktionen och bygga ut lagerkapaciteten vid koncernens logistik­center i Ulricehamn. Bergman & Beving är erkänt för sina effektiva och konkurrenskraftiga logistiklösningar för industri- och byggsektorn i Norden. Expansionen är ett led i koncernens fortsatta utveckling av kundanpassade logistiklösningar för framtiden - från tillverkare till slutanvändare.

Det befintliga lagret i Ulricehamn är på 26 000 kvadratmeter, och den nu aktuella expansionen inkluderar en utbyggnad av lagerkapaciteten med ytterligare 7 300 kvadratmeter. Koncernens investering uppgår till cirka 40 MSEK. Utbyggnaden planeras vara slutförd i december 2006.

Stockholm den 31 mars 2006

BERGMAN & BEVING AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Anders Möller, VD, Bergman & Beving Services AB, telefon 070-238 93 03
Mats Karlqvist, Direktör - Investor Relations, Bergman & Beving AB, telefon 08-666 97 40

B & B expanderar logistikfunktionen

Bergman & Beving förser industri- och byggsektorn i norra Europa med verktyg, industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster. Koncernen omsätter cirka 5,2 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 2 000 anställda.

Besök www.bb.se för beställning av rapporter och pressreleaser.

Bergman & Beving AB (publ)
Karlavägen 76, P.O. Box 10024, SE-100 55 Stockholm, Sweden
Phone +46-8 660 10 30, Fax +46-8 660 58 70, info@bb.se, www.bb.se