Lemontree Enterprise Solutions AB

Bergslagens kommunalteknik anlitar Lemontree som samarbetspartner

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 09:45 CET

Nu implementerar Bergslagens kommunalteknik Software Innovations produkt Public 360.

Bergslagens Kommunalteknik (BKT) är ett tekniskt kommunalförbund och arbetar inom områdena Gata, Park & Idrott, Lokal & Miljöservice, Vatten & Avlopp samt Avfall & Återvinning. Förbundet är ett samarbete mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun.

Två av förbundets kommuner Nora och Hällefors har gått ihop om en gemensam lösning för dokument- och ärendehantering baserad på Software Innovations produkt Public 360. Målet är att i framtiden kunna arbeta mer digitalt mellan- och inom kommunerna.

Public 360 är en standardiserad och framtidssäker lösning för dokument- och ärendehantering som ger kommunerna möjlighet till en bättre överblick var information uppstår och var den hanteras inom kommunerna.

Lemontrees erfarenhet av att implementera Public 360 låg till grund för att BKT valde Lemontree som samarbetspartner. Med Lemontrees lösning kommer handläggarnas arbete blir effektivare genom att arbetet digitaliseras.

För ytterligare information:

Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree., telefon:+46735130798

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.