Berit STHLM AB

Berit STHLM mot nya marknader

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 23:02 CET

Systrarna Anna-Carin Rosencrantz och Cattis Emneryd gjorde verklighet av sin dröm med inredningsprodukter som skänker glädje till alla. Sedan lanseringen har de överträffat sina förväntningar i försäljning och lanserar nu en ny kollektion med produkter som sprakar av glädje och färger på Ambiente Young & Trendy. Berit STHLM står för unik design i levande färger med stor detaljrikedom och i limited production.

– Alla blir så glada av att se våra detaljrika produkter. Särskilt uppskattat är att hela kollektionen görs i begränsade upplagor så alla våra kunder gör sina hem unika. Vi fick en kickstart efter lanseringen i Sverige så det kändes självklart för oss att bege oss utanför Sveriges gränser säger Cattis Emneryd, som grundade Berit STHLM med sin syster Anna-Carin Rosencrantz.

Den nya kollektionen omfattar förutom textiler även nya trämöbler och sammetskuddar.

– Poängen är att vi knorrar till designen och gör allt lite roligare. Unik design med en tvist som gör det enkelt att styla sitt hem. Vi är måna om att fortsätta vara som vi tänker oss Berit, lite galna och överdrivna i både design och färgval. Uppmärksamheten i press  har varit stor, vilket är skoj säger Anna-Carin Rosencrantz, grundare Berit Sthlm

Berit STHLM söker agent både i  och utanför Sverige  som kan hjälpa dem att nå ut bredare. Något de även hoppas åstadkomma på Ambiente.

– Vi måste fokusera på produkterna för att hinna med den biten, därför är valet av partner av största vikt, säger Cattis Emneryd.

Välkommen till Berit STHLM monter Hall 11.1 Young and Trendy B02 Ambiente 15 – 1 9 februari 2013

Cattis Emneryd, grundare
Mail: cattis@beritsthlm.com, Tel: 070-868 41 54
Anna-Carin Rosencrantz, grundare