Lumesse AB

Bersin & Associates positionerar StepStone Solutions som ”customer satisfaction leader” i samtliga kategorier

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 13:29 CET

StepStone Solutions positioneras som “customer satisfaction leader” i samtliga kategorier i en omfattande ny rapport1 från Bersin & Associates. Rapporten är gjord bland kunder som använder mjukvara för talent management från ledande leverantörer och kundnöjdhet har undersöks. Rapporten positionerade endast leverantörerna som “leader” om de tillhörde topp 20 % som fick högst betyg av kunderna. StepStone Solutions tillhörde topp 20 % rapportens samtliga nio kategorier, inklusive kundnöjdhet med implementering, kundnöjdhet med service samt kundnöjdhet med produkt.

Rapporten baseras på en undersökning gjord bland mer än 500 organisationer i alla storlekar – från små till medelstora företag till globala storföretag. Undersökningen speglar mer än 900 implementeringar av mjukvara för talent management.

Bersin konstaterade att: “Behovet hos globala företag är mycket komplexa. Lösningarna måste stödja flera språk, olika valutor och komplexa säkerhetsområden. De måste också vara mycket konfigurerbara för att möta unika samt geografiska behov. Endast ett fåtal talent management-lösningar erbjuder idag omfattande stöd för att hantera komplexa globala implementeringar.”

“Det är väldigt givande att få oberoende bekräftelse på att vi gör ett bra jobb för våra kunder inom alla viktiga områden”, säger David Nouveau, VD StepStone Solutions. “Som rapporten visar, är nyckeln till nöjda kunder gedigen erfarenhet av ett brett spektrum av kunder och förmåga att leverera pålitliga, affärsfokuserade implementeringar som backas upp av support och en stark produktserie.”

1 ‘Talent Management Systems Customer Satisfaction 2010, Bersin & Associates.

Om StepStone Solutions

StepStone hjälper organisationer att förbättra medarbetarnas prestationer, bygga och utveckla globala talangpooler samt hjälpa kandidater att hitta nya matchande arbeten.  Över hela världen använder tusentals organisationer dagligen StepStones produkter för att förbättra sina resultat och talangutvecklingsstrategier samtidigt som miljoner av kandidater använder StepStones service för att förbättra sina karriärer. StepStone levererar teknologi och tjänster för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer.

StepStone Solutions erbjuder ett komplett utbud av mjukvarulösningar för Total Talent Management. StepStones webbaserade (SaaS) mjukvara och service gör det möjligt för organisationer att implementera effektiva processer, inklusive; attrahera och anställa, talent management, performance management, compensation management, skills & competency management, karriär- och successionsplanering samt utbildningshantering.

StepStone är ett helägt dotterbolag till det tyska mediebolaget Axel Springer AG. I slutet av december 2009  använde mer än 1 400 organisationer, inklusive några av världens ledande företag, StepStones mjukvara och tjänster. StepStone har verksamhet i 17 länder och ca 800 anställda. Globala kunder är bl.a. Aviva, Deloitte, TeliaSonera, Lufthansa, McDonald’s, Puma, SCA, Telefonica, ThyssenKrupp och Volkswagen.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
StepStone Solutions