Sandögruppen AB

Bert Jansson tillträder som projektchef i Sandögruppen AB

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2018 20:11 CEST

Styrelsen kan nu meddela att man utsett Bert Jansson till ny projektchef i Sandögruppen AB.

- Det var med en kittlande tanke som jag tackade ja till tjänsten som projektchef i Sandögruppen, när styrelsen ställde frågan för några månader sedan. Jag lämnar ju trots allt min förra arbetsgivare efter att ha varit där i 34 år utan avbrott - berättar Bert Jansson.

- Det är med glädje och stor förväntan vi ser fram emot att få arbeta med Bert. Han kommer att tillföra expertis och trygghet med sina analytiska sidor inte bara ute hos våra kunder i rollen som projektchef, men också hos oss som kollega. Genom Bert kan vi verkligen ta vårt nästa sjumilakliv, säger Kristian Kotteby, Vd på Sandögruppen.

- Sandögruppen är en ung och spännande koncern med en stark utvecklingsvilja och stor potential samt att man står på en bra plattform för att utvecklas vidare i sitt kvalitetsfokus. Mina tidigare erfarenheter som It-chef, kvalitetsingenjör och Information and Communications Technology Coordinator i kombination med Sandögruppens förmåga till flexibilitet och skalbarhet varvat med de IT-verktyg de använder, ser jag fram emot nya utmaningar i min yrkesverksamma karriär hos Sandögruppen. Det var mycket därför jag tackade ja - avslutar Bert Jansson.

Bert tillträder sin tjänst den 1 augusti 2018.

Sandögruppen är ett byggföretag, där projektstyrning och byggledning förenat med deras egna byggarbetare, samarbetar de och anlitar UE på arbetsplatserna där de i totalentreprenad styr och leder hela byggprocessen. De tillhandahåller egna projektledare, kalkylatorer, konstruktörer och byggnadsarbetare, där de utför entreprenaden igenom hela byggprocessen från idé och kalkyl till själva byggnationen samt avetableringen och slutbesiktningen åt deras beställare. De är det lilla företaget, med storbolagstänk.

I grund och botten ett Kungsbackabaserat byggföretag med mångårig erfarenhet inom branschen. Bygg, entreprenad, projektledning och konstruktion ligger dem varmast om hjärtat Tillsammans med ett långsiktigt miljötänk och kompetenta medarbetare blir Sandö ett byggbolag att räkna med. Genom aktivt miljöarbete kan de säkerställa tillsammans med sina beställare, UE-entreprenörer och samarbetspartners att en miljöhänsynsfullhet oavbrutet tas i beaktning i alla deras steg under arbetsprocesserna.

Sandögruppen, och dess systerföretag, beaktar säkerhets-, hälso- och miljömässiga följdriktighet i alla investeringsbeslut som tas i företagen. Varje befattningshavare ska ha en adekvat utbildning, medvetenhet och tillräcklig kunskap kring alla de frågor som rör säkerhet, hälsa och miljö. Deras miljöarbete ska sammanhängande integreras i all verksamhet och ideligen följas upp för kontinuerliga förbättringar, utan uppehåll.