Bertazzoni Skandinavien AB

Bertazzoni presenterar 2 gastrougnar. Laga mat som proffsen.

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 10:21 CET

Bertazzoni har tillsammans med bl.a. den välrenomerade restaurangkonsulten Roberto Carcangiu tagit fram gastrougnar i 2 olika utföranden; design-serien samt professional-serien.

Gastronorm-systemet erbjuder ett sortiment av matlagningsutrustning till det professionella köket. Det hjälper dig att skapa smidiga flöden och att utnyttja tiden på ett effektivt sätt. I normerade storlekar, som gäller över hela världen, lagas, förvaras, bereds och varmhålls maträtter.

Roberto Carcangiu ansåg att råvaror som används i matlagningen skiljer sig avsevärt från region till region, och skillnaden är ännu mer påtaglig från land till land. Av denna anledning, har ugnarna inga inprogrammerade recept. Ett recept är dessutom mycket personligt, en ugn bör inte ta över matlagningen utan skall finnas där som ett redskap. Med dessa ugnar kan din maträtt tillagas på två vis:

- Manuellt, dvs användaren väljer matlagningsfunktion, temperatur samt eventuell timer. Efter varje matlagnings-session får användaren upp en historik om vad som har skett med dessa 3 parametrar. Är man nöjd med resultat finns möjligheten att spara in sessionen som ett eget recept.
- Det andra tillvägagångssättet är att man tar hjälp av assistenten. Assistenten innehåller en rad olika matlagningssekvenser som är allmängiltiga, oavsett vart du befinner dig och vilka råvaror du använder.

Ugnen som tillhör Professional-serien är helt i rostfritt stål, med 2 bekväma vred som styr funktion/temperatur. Modell F30PROXT (31900 kr)

Ugnen som tillhör Design-serien är designad av självaste Stefano Giovanonni, känd som designern bakom en rad av Alessis mest framgångsrika produkter. Ugnen har en elegant rostfri ram i kombination med svart glas. Handtaget är i härdat glas från Venedig med ett genomskingligt mittenparti. Modell F30CONXT (29900 kr)

Övriga särskiljande egenskaper för dessa produkter är:

- Gedigna ugnsgaller (1 utdragbar teleskopskena medföljes)

- Dubbla, diagonalt placerade varmluftsfläktar för optimal luftflöde.

- Intuitivt och användarvänligt gränssnitt

- Matlagningstermometer