Ekomarine AB

Bertil Wåhl ny styrelseledamot

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 12:18 CET

Bertil Wåhl har arbetat inom den marina branschen i Europa sedan 1987. Senast inom Brunswick Marine, som globalt är den ledande och dominerande aktören inom den marina industrin, och dess för innan på en rad ledande befattningar inom Yamaha i Sverige.

Efter tio år på posten lämnade Bertil Wåhl 2009 befattningen som VD för Brunswick Marine in Sweden och arbetar idag som senior advisor för en rad bolag inom marinbranschen.

– Det är naturligtvis glädjande att Bertil har tackat ja till att ingå i Ekomarines styrelse. Han betecknas som något av Mr Marinbranschen i Sverige och Bertils solida erfarenhet – inte minst inom marknadsbearbetning – och många kontakter kommer att vara en stor tillgång i styrelsearbetet och för företaget, säger Ulf Holmström, styrelseordförande i Ekomarine.

Ekomarines styrelse och består nu av Viveca Bergstrand, Fredrik Buch, Mikael Haeffner och Ulf Holmström, samtliga omval samt Bertil Wåhl, ny ledamot

För mer information:
Ulf Holmström, Styrelsens ordförande Ekomarine AB
T: 070‐614 45 04
E: ulf.holmstrom@ekomarine.se

Om Ekomarine
Ekomarine grundades 2002 och utvecklar och marknadsför den giftfria bottenfärgen, Neptune Formula®. Neptune Formula lanserades 2008 och bygger på Ekomarines egen forskning och patent. Ekomarine har två dotterbolag, Ekomarine Paint och Ekomarine Ballast. 2007 gick Östersjöstiftelsen och Allba Invest AB in som delägare i företaget. 2009 belönades Ekomarine med den internationella utmärkelsen Brands with a Conscience. Ekomarine är sedan 2010 noterat på AktieTorget.