Egmont Publishing Kids AB

Berts fejsbok – en uppkopplad historia!

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 09:10 CEST

Det enda som gäller är antalet gilla-markeringar, oavsett om det är på Facebook eller Instagram. Bert blir stressad över att lämna skärmen ens för ett ögonblick. Kanske missar han ett viktigt inlägg, en chatt eller en kommentar då. Om man vill umgås går det ju lika bra att ringa varandra på Skype, och så kan man äta mandelkubb och dricka kaffe framför datorerna.

I senaste boken tävlar Bert med sina kompisar om vem som har flest vänner på Facebook. Men när Berts flickvän Shirin lägger ut bild efter bild på sig själv med putande läppar och trånande ögonkast blir Bert sur. Det blir ännu mer komplicerat på Facebook när både mormor och hans föräldrar skaffar egna konton. Bert har en smart lösning, som tyvärr visar sig ställa till med problem istället…

ISBN 978-91-7405-754-6
Format: ca 155x205
Antal sidor: ca 146
Kartonnage
Utkommer: September 2013

Favorit år efter år
Berts fejsbok är klockren för den sanne Bert-älskaren och för alla de barn som upptäckt Bert för första gången, sedan serien repriserats i sommar på SVT:s Barnkanalen. Bli gärna vän med Bert på Facebook, som 155 000 andra!

Bokmässan 26-29 september: På topp i 30 år – hur lyckas de?
Jubileumsåret 2013 står författarna Sören Olsson och Anders Jacobsson ännu en gång i strålkastarljuset med bland annat den prisbelönta biofilmen Sune i Grekland – all inclusive, ytterligare en biofilm med premiär till jul, två nya Sune-böcker, två nya böcker om den i medierna omdiskuterade Håkan Bråkan, en ny bok om Bert, en Galna Gatan-bok, och minst två nya appar. Hur lyckas författarna hålla sig på topp år efter år? Lyssna på deras berättelse om framgångar och motgångar, trender som kommit och gått och hur de alltid varit trogna sin stil och sitt författarskap, trots ofta hård kritik från recensenter.
Seminarie Bok & Bibliotek Söndag 29/9 kl 15.00-15.45.

Bilder laddas ner från Egmont Kids Media Nordics pressrum på mynewsdesk.

För mer information, intervjuförfrågningar och recensionsex vänligen kontakta:
Katarina Oldenburg, Projektledare, Egmont Kids Media Nordic AB
E-post: katarina.oldenburg@egmont.se
Telefon: 040-693 94 00.

Egmont Kids Media Nordic AB, med verksamhet i Malmö, är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Egmont Kids Media i Sverige omsätter 470 miljoner SEK (2012) och har 105 anställda. Verksamheten ingår i den internationella Egmontkoncernen, en av Skandinaviens ledande mediekoncerner med 6 400 medarbetare och som ger ut medier i över 30 länder. Egmonts totala omsättning uppgick 2012 till 1,6 miljarder EUR.
Läs mer på www.egmontkm.se och www.egmont.com