Beriksson

Beschle Matcha-techoklad, en grön och krämig choklad

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2013 14:52 CEST

Matcha som även kallas gnuggat te är gröna teblad som odlas i skugga och får därför en mörkt grön färg. På grund av den långsamma odlingsprocessen samt restriktionerna kring vilka som får odla Matcha har det blivit en exklusiv produkt som kan kosta upp till 900 kronor per hekto. Tebladen ångas, torkas och pulveriseras för att blandas i en varm brygd men den gör sig även bra i bakverk eller som i detta fallet choklad med hänsyn till såväl smak som den fina färgen. Matcha har en söt men kraftfull smak och balanserar väl med den milda krämiga chokladen och syrligheten från yoghurt. I samarbete mellan Beschle och les gourmandises de Miyuko, en ung konditor från Basel som även är grafisk designer, har de låtit de kreativa processerna med förpackning och smaker sammanfalla. Samarbetet med Beschles choklad med exklusiv Criollokakao och Miyukos kreativa influenser har resulterat i en tunn 50 grams chokladkaka som kostar cirka 49 kronor i butik samt en söt minichokladkaka som väger 9 gram och kostar cirka 12 kronor i butik.

Beschles Matcha-techoklad är nummer 1 av 5 i vårt te-koncept som vi lanserar på NK i Göteborg den 2-3 augusti. Vi kommer också presentera produkterna på Formexmässan 15-18:e augusti i monter C03:21. Välkomna att smaka!

Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/nhylvouezcodcde/xC8C2Ac2p9 läs mer på beriksson.net/vara-varumarken/beschle Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.