Beriksson

Beschle och Marou vann sex priser på prestigefylld chokladtävling

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 17:43 CEST

Målet med tävlingen Academy of Chocolate Awards är att upplysa om resan mellan kakaoböna till chokladkaka. De vill informera om skillnaden mellan industriellt tillverkad choklad och choklad av hög kvalitet som produceras hantverksmässigt. Tävlingen initierades för sex år sedan och har idag blivit en av de största i sitt slag i världen.

Under 2013 års utgåva av tävlingen vann Marou priser i kategorin bästa mörka choklad. De vann silver för Tien Giang 70% och brons för Ben Tre 78%. De vann även guld för den vackra förpackningen som de tog fram i samarbete med designtidningen Wallpaper och designbyrån Rice Creatives. Beschle vann silver i kategorin bästa smaksatta choklad med mörk choklad och ingefära. De vann också silver i kategorin mjölkchoklad med Tonka orange och brons i kategorin bästa chokladtryffel med kakao från Maracaibo, Venezuela. Beschle vann priser för tredje gången i rad, de har tidigare även vunnit priser för deras mjölkchoklad av Criollobönor och den mörka chokladen med salt och pistage. För Marou var det däremot första året de deltog eftersom de endast varit verksamma i ett och ett halvt år. De har bara börjat sin resa att göra Vietnam känt som ett chokladland. Men hittills har de hunnit göra samarbeten med en stor designtidning och nu vunnit tre priser i en av världens största chokladtävlingar. Framtiden ser ljus ut för de franskfödda vietnameserna och deras anställda. Läs mer om tävlingen på: http://www.academyofchocolate.org.uk/awards-2013/

Ladda ned bilder på: https://www.dropbox.com/sh/b85mo5zd0h5fx70/00UEYcoVlT

Läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på Beschle eller Marou

Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.