Nilex AB

Besök Nilex på Servicedesk Forum

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 14:31 CEST

Nilex kommer att delta på årets Servicedesk Forum i Kista. Det skall bli roligt att träffa kunder och övriga intressenter. Dessutom är det många intressanta föredrag.
Vi kommer att visa upp många spännande nyheter däribland vår nya survey. Med den kan våra användare på ett enkelt sätt skicka skräddarsydda enkäter till sina kunder. Läs mer om våra ärendehanteringssystem

Nilex är ett svenskt företag med huvudkontor i Helsingborg. Vår vision har alltid varit att erbjuda företag oavsett storlek och budget kraftfulla verktyg för IT-och kundsupport.

Vi har utvecklat servicedesk och asset management lösningar sedan 1996. Vi är glada över att kunna visa vår nya plattform, Nilex Service Plattform.  Nya teknologier såsom mobilitet, sociala teknologier och molnet är en del av vår nya produkts DNA. Vi erbjuder Multi-kanal support. Vi fångar upp ärenden via Facebook, Twitter, chat och email.

Nilex är ett svenskt företag som utvecklar programvaror för verksamheter som levererar service och support, både för den egna organisationen men också externt. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner.

Nilex grundades 1993 och har idag över 500 installationer i Norden, 2 kontor och över 25 anställda. Vi har partners i Danmark, Tyskland, Polen, Österrike och Förenade Arabemiraten.