MacoMedia AB

Besöksrekord i MatronaNätverken, affärsnätverken för kvinnor!

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 07:40 CEST

Lokala affärsmöjligheter

Matrona är en branschöverskridande sammanslutning för offensiva kvinnor som satsar på någon form av tillväxt. Att vara medlem ska vara nyttigt, lärorikt, utvecklande och roligt. Medlemmarna är en härlig blandning av anställda och egenföretagare.

Ett nätverk för affärskvinnor har länge saknats i Stockholm. Entreprenören och utbildningsföretagaren Lena Törner tog saken i egna händer genom att starta MatronaNätverken. Vi startade upp i Solna / Sundbyberg och nätverken har som syfte att öka den affärsmässiga kompetensen och utöka vårt professionella nätverk med kvalitetskontakter.
Här kan affärsdrivna kvinnor vässa kompetensen och upptäcka lokala affärsmöjligheter i stora och små företag, förenade av affärskreativitet och en vilja att se möjligheter på nära håll och in i framtiden. Vårt nätverk baseras på lust, affärer med hjärta, professionalism och glimten i ögat.  Vi har ett varierat och mångfacetterat näringsliv och det finns många intressanta lokala affärsmöjligheter som vi vill hjälpa våra medlemmar att upptäcka, säger Lena Törner.
Idag har vi etablerat Matrona i Solna / Sundbyberg, Kista, Södermalm / City och Östermalm / Täby. Behovet av våra nätverk är skriande stort och vi har förfrågningar från hela landet. Vi kommer att starta upp i Västerås och Uppsala inom den närmaste framtiden, säger Lena Törner.

Besöksrekord

- 28 juni hade vi vårens sista möte, vi hade så fullt att vi fick sätta stopp på anmälningar sista veckan. Vi avslutade Matrona med en frukost på Radisson Blu Royal Viking Hotel, med utsikt över takåsarna. Mitt i sommaren och vi hade besöksrekord. Helt fantastiskt!
- För att nå framgång i näringslivet är det oerhört viktigt att kvinnor hjälper varandra till affärer, bland annat genom att ge referenser, stötta och peppa varandra. Matrona är ett nätverk för kvinnor som vill ha mycket valuta för sin tid och sina pengar, i form av kompetensutveckling, djupare relationer med andra företagsamma kvinnor som därmed självklart leder till nya affärsmöjligheter, säger Lena Törner.
Vi vet alla att roten till drivkraften i varje välmående och framgångsrikt företag som klarar både med - och motgång i konjunkturen är något annat än pengafokus. Vi vill bygga en kultur och värdegrund i Matrona där kraften i första hand är att ”ge för att ge…” och där fokus inte i första hand är pengar - däremot blir spin-off av kulturen just inkomster för oss alla.
I Matrona kombinerar vi affärer med ett socialt ansvarstagande. Därför har vi också varje år en MatronaInsamling, förra året fick vi ihop över 80 000 till Läkare Utan Gränser. Insamlingen avslutades med en sopplunch, där Mia Törnblom, Titti Schultz,
REbaroque och ordföranden för Läkare Utan Gränser deltog.

För mer information om Matronanätverken, framtidens kvinnliga affärsnätverk, kontakta Lena Törner; www.matronanatverken.se eller maila lena.torner@macomedia.se  (070-496 06 08)

Matrona är en del i företaget MacoMedia AB som startades 1993.
För mer info om MacoMedia AB, utbildningsföretaget, läs mer på www.macomedia.se