Redcats Nordic

Besöksrekord på Ellos.se – över en miljon besök på en vecka.

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2009 08:57 CET

Under hela hösten har det varit högtryck på Ellos webbsajter och i vecka 47 sattes besöksrekord med över en miljon besök. Ellos befäster därmed sin position som Nordens ledande online-varuhus för hela familjen. Satsningen på breda marknadsföringskampanjer i flera olika media har gett resultat. Detta märks inte minst genom att Ellos hamnade på en andra plats när det gäller klädmärken vars sökningar ökat mest i popularitet under 2009 via Googles sökmotor.

”De strategiska satsningar som vi gjort under 2009 har överträffat våra förväntningar och resulterat i ett mycket bra resultat. Vi har positionerat oss som en nytänkande aktör som hela tiden uppdaterar såväl sortiment som webbsajt efter våra kunders önskemål. Vi arbetar för fullt med en rad projekt som kunderna kommer att få ta del av under 2010”, säger Eric Dubois, vd Redcats Nordic.

Framgången under 2009 kan enkelt förklaras med breda marknadsföringskampanjer bland annat i TV, produktnyheter som uppdateras dagligen samt förbättrad kundupplevelse i form av catwalk-videos och möjlighet att se produkterna i 360 grader.

Redan idag sker två tredjedelar av Ellos totala försäljning online. En siffra som har ökat kraftigt sedan lanseringen av hemsidan i början av 2000-talet. Ellos har sedan tidigare en stark position i kundgruppen 35-55 år. Samtidigt märker Ellos en tillströmning av yngre kundgrupper mellan 25-35 år till företagets webbsajter. Ellos hamnade på andra plats bland klädmärken vars sökningar ökat mest i popularitet under 2009 på sökningar gjorda via Googles sökmotorer.

För mer information:

Eric Dubois
Vd, Redcats Nordic

www.ellos.se www.newsroom.cision.com www.redcats.com

Redcats Nordic är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, Josefssons, La Redoute, Catalog Outlet, Enjoy och Jotex. Redcats Nordic har 1000 anställda och en omsättning 2008 på 3,0 miljarder SEK. Redcats Nordic är en division inom Redcats Group, ett världsledande företag inom distanshandel för mode och hem. Genom att utnyttja ett nätverk av olika försäljningskanaler som omfattar kataloger, e-handel och butiker uppgick Redcats Group’s omsättning till 35,49 miljarder SEK 2008 med 14 varumärken och 20 000 anställda i 30 länder. Redcats Group är ett företag inom PPR.