Besqab

Besqab och Familjebostäder i gemensamt spadtag inför byggstarten av stadsradhusen vid Telefonplan

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 13:30 CET

Ett stenkast från trendiga och kreativa Telefonplan bygger Besqab och Familjebostäder  tillsammans totalt 38 nya stadsradhus med planerad inflyttning under våren 2014.

Onsdag den 13 februari kl 11.30 gör vi ett gemensamt första spadtag för de populära nya stadsradhusen. Istället för som traditionen bjuder att sätta spaden i marken, kommer vi att starta bygget med att spränga bort en bit berg.

Under spadtaget kommer Besqabs VD Anette Frumerie tillsammans med Familjebostäders ordförande Jonas Nilsson (M) och VD Magdalena Bosson, att berätta om de nya stadsradhusen. Vi bjuder på sopplunch och kaffe.

- Radhuslängorna ligger i en lummig miljö längs Kransbindarvägen med bekvämt avstånd till service, kommunikationer och grönområden. Familjebostäder bygger 20 hyresradhus och vi bygger 18 radhus i bostadsrättsform, berättar Anette Frumerie, VD på Besqab. Det kommer bli ett lugnt och skönt boende med mindre än tio minuter till Hornstull.

TID: Onsdagen den 13 februari kl 11.30    PLATS: Kransbindarvägen 38

Fakta om Besqabs del i projektet:

18 stadsradhus, 4-5 rok om ca 111-143 kvm. Inflyttning höst/vinter 2013.

Pris 4 490 000 - 5 990 000 kr. Kostnad för föreningen 124 milj.

Läs mer om projektet på www.besqab.se/kransbindaren

Kontaktpersoner:

Övergripande: Anette Frumerie, VD Besqab, 08-630 16 20, anette.frumerie@besqab.se
Om projektet: Åsa Carlsson, projektledare Besqab, 08-630 16 38, asa.carlsson@besqab.se

Besqab är verksamt i Stockholms och Uppsala län. Sedan starten 1988 har Besqab varit delaktigt i projekt som omfattar över 4 500 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder, kontor och vårdfastigheter.