IT-Total

Best Western &hotel valde IT-Total

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 10:52 CET

Nya hotellet Best Western &hotel i Stockholm valde IT-Total som IT-partner

När Sleepingfox Hotel Group AB skulle bygga ett nytt modernt livsstilshotell mitt i Stockholm city tog de hjälp av IT-Total med all IT-infrastruktur. Hotellet omfattar drygt 200 hotellrum, gym och restaurang.

IT-Total var med redan från planeringsstadiet och tog fram lösningsförslag, införandeplan och valde ut passande produkter. IT-Total har levererat och installerat all IT-infrastruktur som nätverk, switchar, trådlöst wifi från Ruckus med en accesspunkt per rum, nät för TV och telefoni, brandväggar, PC-klienter, skrivare, mm. IT-Total ansvarar löpande för drift och support av ekonomisystem, hotellbokningssystem, kassasystem, tv och telefoni och all IT-infrastruktur.

- Det känns väldigt kul att Sleepingfox Hotel Group väljer att utöka samarbetet med oss. Som hotellägare kan det vara svårt att välja rätt tekniklösningar. IT-Totals styrka är just vår spetskompetens inom alla de delar som ett hotell har behov av. Vi kan både nätverk, lagring och backup, IT-säkerhet, klienthantering, dokumenthantering, kameraövervakning, och IT-drift. Det ihop med vår erfarenhet av att bygga lösningar till flertalet hotell och restauranger gör oss till en unik leverantör, säger Peter Wallin, Sälj- & marknadschef på IT-Total.

De tre senaste åren har Sleepingfox Hotel Group AB haft en intensiv utvecklingsfas. 2011 invigdes affärshotellet Best Western PLUS Sthlm Bromma, där den historiska SAS byggnaden framgångsrikt fått nytt liv. Under 2013 och början av 2014 har även förändringarnas vindar blåst över Best Western Hotel Baltic i Sundsvall som i april 2014 öppnade upp 8 nya hotellrum, ny restaurang, nyrenoverad lobby samt möteslokaler. 2015 köpte man Best Western Gustaf Wasa Hotell i Borlänge. Det nya hotellet Best Western &hotel mitt i Stockholm city öppnade den 18 januari 2016.

För mer information, kontakta:
Peter Wallin, Sälj- & marknadschef IT-Total, 073-522 23 84, peter.wallin@it-total.se
Lars-Jerker Molin, VD, Sleepingfox Hotel Group AB Tel. 070-602 30 31, lars-jerker.molin@sleepingfox.se